• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

پیگیری ایجاد کمیسیون مستقل محیط زیست در مجلس

  • کد خبر : 15376
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
پیگیری ایجاد کمیسیون مستقل محیط زیست در مجلس

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و حرکت دنیا به این سمت، در تلاش هستیم تا کمیسیون مستقل محیط زیست در مجلس شورای اسلامی شکل گیرد. سعید متصدی افزود: در مجلس قبل پیشنهاداتی مبنی […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و حرکت دنیا به این سمت، در تلاش هستیم تا کمیسیون مستقل محیط زیست در مجلس شورای اسلامی شکل گیرد.
سعید متصدی افزود: در مجلس قبل پیشنهاداتی مبنی بر داشتن کمیسیون مستقل محیط زیستی ارائه شد اما مورد موافقت قرار نگرفت و نمایندگان به این توافق رسیدند که کمیسیون کشاورزی و محیط زیست باشد.
وی تاکید کرد: قطعا اگر کمیسیون اختصاصی مربوط به محیط زیست شکل گیرد موضوعات محیط زیستی بهتر و با جدیت بیشتری دنبال می شود از این رو ایجاد این کمیسیون مستقل در مجلس را پیگیری می کنیم.
متصدی اظهار کرد: اما مساله مهم این است که فراکسیون محیط زیست مجلس نیز باید نسبت به گذشته فعالیت بیشتری داشته باشد و تلاش کند تا حمایت بیشتری نه فقط از سازمان حفاظت محیط زیست بلکه از بخش محیط زیست کشور داشته باشد که باید در این راه تلاش کند تا نمایندگان را نسبت به موضوعات زیست محیطی آگاه و اطلاع رسانی صحیح داشته باشد.

*** تجارت کشورها در آینده در قالب مسائل محیط زیستی خواهد بود
وی گفت: قطعا در آینده مراودات و تجارت کشورها و مسائل مشترک آنها در قالب محیط زیست خواهد بود بنابراین کشوری که نتواند محیط زیست خود را حفظ کند جایگاهی در جهان نخواهد داشت.
متصدی افزود: این قطعا یکی از نیازهای جامعه ما است، کشورهای دیگر دنیا به این سمت پیش رفته اند که امروز مساله محیط زیست یک مساله اساسی است نه یک مساله جانبی و تمام تصمیماتی که در دنیا گرفته می شود بر اساس شرایط زیست محیطی و حفظ آن است.
وی ادامه داد: لذا ما هم به عنوان کشوری که در حال پیشرفت هستیم و می خواهیم خود را به قله های بالای پیشرفت برسانیم قطعا باید به این موضوع توجه داشته باشیم و اگر بخواهیم محیط زیست را در نظر نگیریم و به آن توجه نکنیم قطعا دچار معضلات زیادی خواهیم شد که در آینده برای ما به وجود خواهد آمد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تحریم ها، محدودیت ها و حتی معادلات در آینده ای بسیار نزدیک قطعا در زمینه محیط زیست و مسائل مربوط به آن خواهد بود، یعنی محیط زیست است که مبنای این معادلات و ارتباطات را تعیین می کند بنابراین بهتر است در این زمینه گام های مثبتی برداریم.
وی گفت: دولت یازدهم که به عنوان دولت محیطی زیستی کار خود را آغاز کرد و امیدوارم مجلس هم محیط زیستی باشد تا همگام با بقیه بخش های کشور بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
متصدی تاکید کرد: اگر وضعیت محیط زیست ما به همین شکل ادامه یابد و به صورت باری به هرجهت به آن توجه شود و شرایط تخریبی هر چه زودتر کاهش نیابد، در مراودات آینده دنیا هم جایگاهی نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.