• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
0

پیکر محیط‌بان بمو تشییع شد/ ابتکار: برای اصلاح قوانین تلاش می‌کنم

  • کد خبر : 15596
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
پیکر محیط‌بان بمو تشییع شد/ ابتکار: برای اصلاح قوانین تلاش می‌کنم

پیکر منوچهر شجاعیان، محیط‌بان ۳۹ ساله‌ای که جمعه توسط ۲ شکارچی به شهادت رسیده بود، در نورآباد ممسنی تشییع شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، پیکر مرحوم منوچهر شجاعیان، محیط‌بان حفاظت محیط زیست فارس، با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، استاندار فارس، […]

پیکر منوچهر شجاعیان، محیط‌بان ۳۹ ساله‌ای که جمعه توسط ۲ شکارچی به شهادت رسیده بود، در نورآباد ممسنی تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، پیکر مرحوم منوچهر شجاعیان، محیط‌بان حفاظت محیط زیست فارس، با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، استاندار فارس، محیط‌بانان و جمع کثیری از مردم امروز در نورآباد ممسنی تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم منوچهر شجاعی، با بیان این‌که برای حمایت بیشتر از محیط بانان لایحه‌ای به مجلس ارسال شده است، گفت: به‌روز کردن تجهیزات محیط بانان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معصومه ابتکار گرفتن هرگونه تعهدی از محیط بانان قبل از شروع به کار در خصوص استفاده از سلاح و پذیرش مسئولیت تیراندازی را تکذیب و اضافه کرد: نباید اجازه بدهیم خون شهدای محیط زیست پایمال شود.

ابتکار با بیان این‌که محیط‌بانان شهید در مسیر حق، استقامت و پایداری کرده‌ و برای حفاظت از داشته‌ها و آسایش مردم و حفظ محیط زیست جان خود را با مخاطره مواجه کرده‌اند، گفت: محیط بانان ما به حمایت مردم نیاز دارند آنها برای شما جان خود را دادند تا از انفال الهی دفاع کنند .

معاون رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری موضوع شهادت شجاعی، گفت: تا رسیدگی کامل و احقاق حقوق حقه این محیط‌بان شهید و اجرای عدالت، کار را دنبال خواهیم کرد.

ابتکار با بیان این‌که از همه ابزارهای قانونی در مسیر اجرای عدالت در مورد محیط‌بانان بهره‌خواهیم برد، گفت: دولت به‌زودی لایحه مربوطه را برای توجه بیشتر به محیط‌زیست و اصلاح قوانین مورد نظر ارائه خواهد داد.

حمزه ولوی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز با قدردانی از مردم و نیروی انتظامی گفت: دو شکارچی متخلف به همراه دو قبضه سلاح شکاری دستگیر شده‌اند.

مرحوم منوچهر شجاعیان، محیط‌بان ۴۰ ساله حفاظت محیط زیست فارس، عصر جمعه در حین انجام وظیفه از سوی ۲ شکارچی مورد اصابت تیر قرار گرفت و با وجود انتقال سریع به بیمارستان شهید رجائی شیراز و انجام عمل جراحی بر روی وی، در دقایق اولیه بامداد شنبه ۵ تیرماه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.