• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

پیش بینی تولید یک میلیون تن انار در سالجاری

  • کد خبر : 13641
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
پیش بینی تولید یک میلیون تن انار در سالجاری

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با اجرای طرح های مدیریت باغ، هرس و تغذیه به موقع و مناسب از ۶۵ هزار هکتار باغ اقتصادی یک میلیون تن انار برداشت می شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسن پور از بازسازی […]

anar_mivehمدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با اجرای طرح های مدیریت باغ، هرس و تغذیه به موقع و مناسب از ۶۵ هزار هکتار باغ اقتصادی یک میلیون تن انار برداشت می شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسن پور از بازسازی زیرساخت های صادرات محصول انار به بازارهای جهانی خبر داد و افزود: کره جنوبی از مهمترین بازارهای محصول انار ایران بود که به علت وجود مشکلات صادرات از سال ۸۶ به این کشور متوقف شده بود و این مشکل باتلاش معاونت باغبانی و مسئولان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی پس از مذاکرات و جلسات متعدد با مسئولان قرنطینه کره جنوبی رفع شد.
وی اظهار داشت: مسئولان قرنطینه کره جنوبی بازدیدهای متعددی از باغات و کارخانجات تبدیلی و تکمیلی داشتند که پس از آن مجوز صادرات به کره جنوبی را صادر کردند.
وی افزود: با صدور مجوز صادرات به کره جنوبی امسال ۱۰۰ هزار تن انار و دیگر فراورده های آن به بازارهای جهانی صادر می شود.
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی ترکیه، چین و آمریکا را مهمترین رقبای ایران در صادرات انار به بازارهای جهانی دانست و گفت: محصول انار ایران از لحاظ کیفیت و سلامت در جهان بی رقیب است و محصول هیچکدام از کشورها به پای انار ایران نمی رسد.
حسن پور افزود: باغات ایران در حاشیه کویر مرکزی قرار دارد و به علت شرایط مطلوب آب و هوایی و اختلاف زیاد، در اواخر شهریور ومهر بدست می آید و با مدیریت باغداران با تجربه در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و از آنجا که غنی ترین میزان آنتی اکسیدان را دارد بهترین محصول انار جهان تولید می شود.
وی درباره وضع آفت کرم گلوگاه انار در باغات کشور، گفت: رهاسازی حشره تریکوگراما برای مبارزه با کرم گلوگاه، پاک سازی آفت گلوگاه انار از پرچم ها، استفاده از اشعه طول موج کوتاه و حتی پوشاندن درخت و میوه انار از راهکارهایی است که برای مقابله با آفت در باغات سراسر کشور اجرا شده است.
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری ادامه داد: در پی اجرای روش های بیولوژیک مقابله با آفت کرم گلوگاه جمعیت این آفت در باغات انار کاهش یافته است.
وی افزود: سال گذشته ۹۵۰ هزار تن انار در سطح حدود ۸۲ هزار هکتار در کشور تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.