• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

پیش‌بینی تولید یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران طی سال جاری

  • کد خبر : 3830
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پیش‌بینی تولید یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات طی سال جاری در مازندران، گفت: نیازی به واردات نیست. خبرگزاری فارس: پیش‌بینی تولید یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران طی سال جاری عزیزالله شهیدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پیش‌بینی تولید یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات طی سال جاری در مازندران، گفت: نیازی به واردات نیست.
خبرگزاری فارس: پیش‌بینی تولید یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران طی سال جاری

عزیزالله شهیدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: امسال ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن مرکبات شب عید در دستور کار قرار دارد که سهم مازندران ۲۴ هزار تن معادل ۹۰ درصد آن است.

وی بیان‌ داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق جهاد کشاورزی مازندران بحث خرید تضمینی مرکبات شب عید نهایی شده و مقرر شد مرکبات به‌ صورت توافقی از باغداران خریداری شود و همچنین مسئولیت آن را سازمان تعاون روستایی برعهده گرفته‌ است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سازمان تعاون روستایی اقدامات لازم برای هماهنگی و خرید با تولیدکنندگان و باغداران را انجام می‌دهد.

شهیدی‌فر با اشاره به پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات امسال در مازندران، گفت: با توجه به این میزان و تولیدات سایر استان‌ها نیازی به واردات مرکبات نیست.

وی درباره قیمت مرکبات اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مرکبات برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مناسب است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: امسال آفت مگس مدیترانه‌ای با توجه به برف سال گذشته و انجام روش‌های بیولوژیکی کنترل شده‌ است.

شهیدی‌فر تصریح کرد: توصیه ما به باغداران مازندران این است که بلافاصله پس از برداشت میوه نسبت به هرس و مسائل تغذیه‌ای محصول خود اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: باغداران مازندران بحث سمپاشی زمستانه سیاه‌ریشه و تامین نیاز غذایی درختان را در دستور کار قرار دهند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.