• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1

پیش‌بینی‌های لازم توسط دولت برای مقابله با کمبود آب

  • کد خبر : 7304
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۵۲
پیش‌بینی‌های لازم توسط دولت برای مقابله با کمبود آب

اگر هر خانواده ایرانی ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، این امکان وجود دارد که مشکلات موجود در زمینه تامین آب برطرف شود. رییس‌جمهوری از طراحی و پیش‌بینی‌های لازم توسط دولت برای تامین آب در تابستان سال آینده خبر داد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر […]

kamboode_ab2اگر هر خانواده ایرانی ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، این امکان وجود دارد که مشکلات موجود در زمینه تامین آب برطرف شود.
رییس‌جمهوری از طراحی و پیش‌بینی‌های لازم توسط دولت برای تامین آب در تابستان سال آینده خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر “حسن روحانی” امروز (شنبه) در آیین آغاز بهره‌برداری از فازهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و آغاز عملیات اجرایی شش طرح بزرگ زیربنایی فاضلاب تهران، گفت: بهره‌برداری از فازهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران از لحاظ زیست‌محیطی و تامین آب کشاورزی، اقدامی بسیار مهم و بزرگ برای استان تهران به شمار می‌رود.
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این طرح بزرگ، اظهار داشت: واحدهای پیشین این تصفیه‌خانه با کمک خارجی‌ها به بهره‌برداری رسیده بود و اهمیت واحدهای ۵ و ۶ در این است که همه بخش‌های آن به‌صورت کامل و ۱۰۰ درصد توسط متخصصان و کارشناسان کشورمان ساخته شده است و این نشان می‌دهد که کشورمان گام به گام به سمت خودکفایی حرکت می‌کند.
رییس‌جمهوری با اشاره به ضرورت احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، گفت: امروز از لحاظ محیط زیست ضرورت دارد که فاضلاب‌ها به مرکزی تحت عنوان تصفیه‌خانه هدایت شوند.
روحانی افزود: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه ۵۵ درصد جمعیت ساکن تهران زیرپوشش خدمات آن قرار می‌گیرند و درمجموع باید تلاش شود تا درنهایت کل جمعیت تهران زیرپوشش این خدمات قرار بگیرد.
رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این تصفیه‌خانه هم از لحاظ محیط زیستی و هم تامین آب کشاورزی دارای اهمیت فراوانی است و این موضوع خبر خوشی هم برای مردم تهران از لحاظ زیست محیطی و هم خبر خوشحال‌کننده برای کشاورزان جنوب تهران و منطقه ورامین و شهرری محسوب می‌شود.
روحانی افزود: از طرف دیگر، در این تصفیه‌خانه لجن‌ها نیز در فرآیندی به کود کشاورزی تبدیل می‌‌شود و روزانه در این واحدها صد تن لجن تولید می‌شود که برای کشاورزان مفید است.
رییس‌جمهوری اضافه کرد: دو فاز دیگر این تصفیه‌خانه باقی مانده که دولت به‌دنبال تامین اعتبار و به بهره‌برداری رساندن آن است و همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد تاکید قرار داد و خطاب به مردم کشور به‌ویژه ساکنان تهران، اظهار داشت: اگر چه در روزهای اخیر نزولات آسمانی و رحمت الهی شامل حال مردم کشور شده است، اما نسبت به روند نزولات در بلندمدت هنوز ۲۰ درصد کاهش وجود دارد؛ لذا همچنان در مسیر خشک‌سالی قرار داریم.
رییس‌جمهوری گفت: امسال سالی نیست که ذخیره آبی بالایی داشته باشیم و سدهای اطراف تهران دارای ذخیره مناسبی نیستند و درمجموع ۴۰ درصد ظرفیت این سدها آب دارد؛ لذا ضرورت دارد مردم در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
روحانی گفت: اگر هر خانواده ایرانی ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، این امکان وجود دارد که مشکلات موجود در زمینه تامین آب برطرف شود.
رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: دولت از چند ماه پیش، پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های لازم را انجام داده است تا مردم تهران در تابستان امسال در زمینه آب دچار مشکل نشوند.
براساس این گزارش، رییس‌‌جمهوری با حضور در منطقه شهرری واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران را به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی کشور راه‌اندازی و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و با توضیح وزیر نیرو و دست‌اندرکاران پروژه در جریان روند تکمیل و مزیت‌های این طرح بزرگ زیست‌محیطی قرار گرفت.
این پروژه یک میلیون و ۵۰ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد. ۸۲ میلیون مترمکعب پسآب تولیدی در سال و تولید سالانه ۱۶ هزار مگاوات برق، ازجمله مزیت‌های این پروژه است.
همزمان با راه‌اندازی واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب، شش پروژه بزرگ طرح فاضلاب تهران نیز با اعتباری افزون‌بر دوهزار میلیارد تومان آغاز شد.
طرح فاضلاب تهران برای افق ۱۴۱۰ جمعیتی افزون‌بر ۱۱ میلیون نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد که در ۱۲ نقطه جغرافیایی شهر تهران، ۲۲ واحد تصفیه‌خانه ساخته شده است و خواهد شد که تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در هشت فاز ازجمله آنها است و طرح فاضلاب تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.