• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8

پیام خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگلها به طرح ملی جنگلانه

  • کد خبر : 25284
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
پیام خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگلها به طرح ملی جنگلانه

خسرو شهبازی معاون وزیر جهادکشاورزی و سرپرست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور طی پیامی به مناسبت ششمین سال اجرای طرح ملی جنگلانه در جمعه ۲۹ آذر ماه، جنگلانه را حرکت خودجوش و پر شوری نامید و ابراز خرسندی کرد که این حرکت مردمی گام ارزشمندی را در نشاندن لبخند در دل خاک با دستان مهربان تک‌تک‌ […]

خسرو شهبازی معاون وزیر جهادکشاورزی و سرپرست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور طی پیامی به مناسبت ششمین سال اجرای طرح ملی جنگلانه در جمعه ۲۹ آذر ماه، جنگلانه را حرکت خودجوش و پر شوری نامید و ابراز خرسندی کرد که این حرکت مردمی گام ارزشمندی را در نشاندن لبخند در دل خاک با دستان مهربان تک‌تک‌ یاریگران طبیعت ایران بردارد.
به گزارش روابط عمومی طرح ملی جنگلانه؛ در متن کامل پیام که در اختیار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ قرار گرفته، اینچنین آمده است:
پوشش گیاهی تجدید شونده نظیر جنگلها و مراتع، به منزله نگهدارنده‌ی حیات زمین و گنجینه‌هایی هستند که بی‌دریغ در عمر طولانی خود همه‌ی داشته‌هایشان را به بشر ارزانی نموده و امروز در مواجهه با پیامدهای تغییرات اقلیمی و تخریب سرزمین، توان تحمل آسیب‌های وارد شده را نداشته و منتظر پاسخی از طرف ما می‌باشند.
امروزه بر هیچکسی ارزش علمی و اقتصادی این عرصه‌ی بی‌بدیل که با حیات اجتماعی، فرهنگی و معیشت مردم پیوند ناگسستنی دارد، پوشیده نیست. جمعه ۲۹ آذر ماه، همزمان با ورق خوردن ششمین برگ از کارنامه‌ی حرکت خودجوش و پر شوری که جنگلانه نام گرفته است، خرسندیم که اعلام نماییم؛ این حرکت مردمی گام ارزشمندی را در نشاندن لبخند در دل خاک با دستان مهربان تک‌تک‌ شما یاریگران طبیعت ایران برداشته است تا این شروع، همچنان تاریکی را از دل خاک با شیوه‌های علمی بیش از پیش برهاند.
امید است ادامه این فعالیت‌ها که همسو با رویداد نهالکاری همگانی سال ۱۳۹۸در سراسر کشور تعریف شده، برای حفاظت از منابع ارزشمند آب و خاک، حفاظت از تنوع زیستی و جلوگیری از تغییرات اقلیمی گام موثر و مداومی باشد. رشد و بالندگی این حرکت‌های مردمی بذر امیدی است که در دل ایران عزیزمان نشانده می‌شود، بی‌شک این بذر امید که برخواسته از مهر تک‌تک حافظان آب و خاک این سرزمین است، نگه‌دارنده ریشه‌های تنومند ایران است.
انتظار بر آن است تا همچنان با ارزیابی شیوه‌های کاری صحیح و متناسب با اقلیم‌های مختلف جغرافیایی و بررسی درختان بومی، گامی اساسی در زمینه‌ی حراست از عرصه‌های کاشته شده به یاری شما عزیزان برداشته شود‌.
برای همه دست‌اندرکاران و همراهان جنگل‌ها و مراتع ایران آرزومندیم با بذری که به زمین هدیه می‌دهند وارث جنگلی شوند که به آیندگان بسپارند.
و این آغاز راهی است برای دستیابی به ایرانی سرسبز

خسرو شهبازی
معاون وزیر و سرپرست
سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.