• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

پرورش ماهی در قفس از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ است

  • کد خبر : 15726
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
پرورش ماهی در قفس از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ است

وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز در جبهه اقتصادی پرورش ماهی در قفس به عنوان یک کار خط شکن و یکی از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است که به تصویب شورای اقتصاد رسیده و در اولویت برنامه های سال ۱۳۹۵ قرار دارد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در حاشیه […]

وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز در جبهه اقتصادی پرورش ماهی در قفس به عنوان یک کار خط شکن و یکی از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است که به تصویب شورای اقتصاد رسیده و در اولویت برنامه های سال ۱۳۹۵ قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در حاشیه بازدید از مجتمع آبزی پروری شهید خلیل پرویزی شهرستان جویبار منطقه لاریم دهنه استان مازندران با اشاره به اینکه طرح پرورش ماهی در قفس به تصویب شورای اقتصاد رسید و به ما ابلاغ شده است ابرازامیدواری کرد، با تامین منابع دولتی، مراکز ساحلی برای پرورش ماهی مورد پشتیبانی قرار گیرد.
وی موسسه جهاد نصر را در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان خاویاری از جمله دستگاه های پیشتاز برشمرد.
وی با اشاره به این که کشور ظرفیت یک میلیون تن تولید پرورش ماهی را در قفس‌های دریایی دارد، تصریح کرد: سال گذشته در این زمینه چهار هزار تن تولید در کشور داشتیم.
وزیر جهادکشاورزی گفت: امسال برنامه‌ریزی و پشتیبانی‌های لازم برای تولید ۲۰ هزار تن انجام شده و امیدواریم دولت منابعی که قول آن را به ما داده، در اختیار قرار دهد تا بتوانیم این مراکز ساحلی از جمله مجتمع آبزی پروری شهید خلیل پرویزی را پشتیبانی کنیم.
براساس این گزارش، امروز پل جانباز شهید حبیب الله مجد مازندران با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید. با احداث این پل بر روی رودخانه سیاهرود توسط موسسه جهاد نصر، راه ارتباطی ۳۰ روستا به ساحل و دسترسی آسان به دریا و اراضی کشاورزی فراهم شده است.
از سوی دیگر، احداث پل شهید مجد، دسترسی به روستا لاریم دهنه را بیش از ۱۴کیلومتر نزدیکتر کرد، ضمن آن که مشکلات تردد وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی و احتمال سقوط در رودخانه بر طرف خواهد شد.
این پل از نوع بیلی است که ظرف یک ماه با استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس موسسه جهاد نصر به طول ۳۰٫۵ متر و عرض مفید ۵ متر و پایه های پل موقت از نوع کوله سنگ باربر و دستک های گابیون در مسیر بین جناح شرق و غرب رودخانه سیاهرود در منطقه لاریم و اتصال فرح آباد به لاریم دهنه ساخته شده است.
قبل از ساخت پل شهید مجد، یک پل چوبی معروف به پل شیلات با قدمت بیش از ۵۰ سال بر روی سطح این رودخانه قرار داشت.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.