• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

  • کد خبر : 12654
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

وزیر جهاد کشاورزی چگونگی تسهیلات قابل پرداخت برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را اعلام کرد و گفت: از محل صندوق توسعه، تسهیلاتی بدین منظور تخصیص‌ یافته و با توجه به ابلاغ صورت گرفته در بودجه، ۱۰درصد از محل صندوق توسعه به بخش کشاورزی اختصاص داده‌ شده که از این محل می‌توان جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بهره […]

golkhanehوزیر جهاد کشاورزی چگونگی تسهیلات قابل پرداخت برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را اعلام کرد و گفت: از محل صندوق توسعه، تسهیلاتی بدین منظور تخصیص‌ یافته و با توجه به ابلاغ صورت گرفته در بودجه، ۱۰درصد از محل صندوق توسعه به بخش کشاورزی اختصاص داده‌ شده که از این محل می‌توان جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ محمود حجتی در سفر یک‌روزه هیات‌ دولت به همدان و در مراسم آغاز عملیات اجرایی نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور که با ۳۰ میلیون یورو ساخته شده است،‌ با بیان اینکه طرح توسعه گلخانه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: گل‌های شاخه بریده در بازار مصرف ایران و جهان دارای جایگاه خاصی است.

وی با تاکید براینکه مصرف آب در کشت‌های گلخانه‌ای ۹۰ درصد کاهش می‌یابد، عنوان کرد: با مصرف ۱۰ درصد آب می‌توان معادل تولید در فضای باز داشت و از مازاد آب مصرفی جهت انجام سایر کشت‌ها و تولید سایر محصولات بهره گرفت یا این میزان را ذخیره‌سازی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از کشاورز مجری گلخانه مذکور گفت: با سرمایه‌گذاری انجام‌ شده و حمایت‌های دولت، کشت‌های گلخانه‌ای در استان توسعه‌ یافته و بدین‌وسیله راهکاری جهت مقابله با بحران کم‌آبی در استان چاره‌اندیشی می‌شود.

حجتی همچنین در بازدید از ایستگاه تولید بذر اصلاح شده در همدان گفت: خودکفا شدن در زمینه تولید بذر اصلاح‌ شده یکی از مهم‌ترین اهداف این وزارتخانه و در دستور کار است.

او با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی حمایت از دامداران در تولید بذر است، اظهار کرد: توسعه واحدهای تولید بذر اصلاح شده از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای ایجاد طرح توسعه واحد تولید بذر اصلاح شده پاسارگاد همدان با ظرفیت ۳۰ هزار تن، طرح های پیشنهادی ارائه شده که مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.

همچنین علیرضا رنجبرضرابی، رئیس جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این بازدید گفت: هفت واحد تولیدی بذر اصلاح شده با تولید ۲۴ هزار تن انواع بذر در همدان وجود دارد که ۲۴ درصد از نیاز استان را تامین می‌کند.

وی ظرفیت اسمی تولید بذر در ایستگاه بذر پاسارگاد را سالانه ۵۵۰۰ تن دانست و افزود: این ایستگاه سالانه ۴۵۰۰ تن بذر اصلاح شده تولید می‌کند.

رنجبرضرابی تاکید کرد: با حضور هیات دولت و وزیر جهاد کشاورزی در استان همدان، طرح توسعه ایستگاه بذر پاسارگارد با ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید ارائه شد که امیدواریم اعتبارات برای توسعه این طرح اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در ادامه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه فوق مدرن پرورش گل های شاخه بریده گفت: این پروژه ظرف مدت زمان ۱۴ ماه به بهره برداری می‌رسد.

رنجبر ضرابی تصریح کرد: گلخانه مذکور مجهز به سیستم حرارت مرکزی است و در تولید محصول از ۱۳ نوع پایه وارداتی گل رز بهره می‌برد و این گلخانه با سرمایه گذاری ۳۰میلیون یورویی و آورده سه میلیارد تومانی مجری طرح به انجام می‌رسد.

وی ضمن اشاره به سطح ۸۰۰۰ متر مربعی گلخانه های تولید گل های شاخه بریده در استان اعلام کرد و گفت: هم اکنون سالیانه یک میلیون گل شاخه بریده در همدان تولید می‌شود. ضمن اینکه سطحی بالغ بر ۷۹۲ هزار متر مربع گلخانه سبزی و صیفی با توان تولید بیش از ۲۸ هزار تن محصول سبزی و صیفی در این استان ایجاد گردیده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.