• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

ویدئوکنفرانس ثبت جهانی انجیر

  • کد خبر : 30844
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
ویدئوکنفرانس ثبت جهانی انجیر

چهارمین جلسه ویدئوکنفرانس ثبت جهانی انجیر با هدف برنامه ریزی به منظور حضور نماینده فائو و ثبت جهانی انجیر در شهرستان استهبان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛ چهارمین جلسه ویدئوکنفرانس ثبت جهانی انجیر با هدف برنامه ریزی به منظور حضور نماینده فائو و ثبت جهانی انجیر با حضور همکاران موسسه پژوهش های برنامه ریزی ، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، همکاران محترم مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ملایر، همکاران مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، همکاران مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی، نماینده فرماندار شهرستان استهبان، همکاران ایستگاه تحقیقات شهرستان استهبان، همکاران مدیریت جهادکشاورزی استهبان درروز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰٫۳٫۱۷ برگزار گردید .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان در این رابطه گفت  :وجود بیش از ۲ میلیون اصله درخت انجیردر بیش از ۲۲ هزارهکتارازدشت ها و کوه های استهبان،این شهررا به عنوان بزرگترین انجیرستان دیم دنیا معرفی کرده است که ثبت جهانی این محصول می تواند بیش از پیش استهبان را به جهان معرفی کند.
انجیر دارای جایگاه ویژه ای در فرهنگ مردم ایران و استهبان است و معیشت اصلی اکثریت اهالی این منطقه وابسته به این محصول است.
مهدی اعیان منش  افزود :علاوه بر چشم اندازهای طبیعی و تاریخی باغ های انجیر، ثبت جهانی این محصول می تواند استهبان را مبدل به یک قطب گردشگری جذاب در کشور کند.
این کارشناس ادامه داد: شیوه نگهداری انجیر در اراضی فقیر و در دل صخره ها با ترانس بندی و بانکت سازی های خاص نشانگر خلاقیت و علاقه ی بالای مردم این شهرستان به انجیر است.
وی اظهارداشت: انجیر استهبان از قدمتی ۲۵۰ ساله برخوردار است و یک میراث ماندگار است، لذا پاسبانی و معرفی آن به همگان یک ضرورت است.
این مسئول افزود: اقدامات ارزنده ای در مسیر ثبت جهانی انجیر برداشته شده لذا امیدواریم با ثبت جهانی انجیر استهبان بتوانیم گامی موثر برای رونق بیشتر این شهرستان و معرفی این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه گردشگری انجیر دیم دنیا به جهانیان برداریم.
وی بیان داشت: انجیر استهبان علاوه بر ویژگی های طبیعی و ارگانیک از خصوصیات اجتماعی فرهنگی جالبی چون امنیت غذایی و معیشت مردم ، خواص دارویی ، تنوع زیستی، عملکرد اکوسیستم، وجود مناطق حفاظت شده، برخوردار است و قابلیت عرضه و معرفی به جهانیان را دارد.
تنوع زیستی منطقه، صنایع بسته بندی، تشکل های فعال ، ویژگی های خاصی به این منطقه داده است.
از نظر چشم انداز ، باغ های انجیر ، شهر استهبان را در بر گرفته و مانند نواری سبز در امتداد دشت استهبان امتداد یافته و جاذبه های بسیار زیبایی به شهر داده است.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=30844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.