• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1

وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق در نوار شمالی/ افزایش نسبی دما تا پایان هفته

  • کد خبر : 15602
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق در نوار شمالی/ افزایش نسبی دما تا پایان هفته

سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، اعلام کرد: امروز (یکشنبه) برای نوار شمالی کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، در روز جاری شدت بارش ها در شمال خراسان شمالی […]

havashenasi_gozaresh_weatherسازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، اعلام کرد: امروز (یکشنبه) برای نوار شمالی کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، در روز جاری شدت بارش ها در شمال خراسان شمالی بویژه ارتفاعات نوار مرزی شمال استان، شمال خراسان رضوی، شرق استان گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود و در مناطق مذکور احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد.
در بعد از ظهر یکشنبه و دوشنبه این هفته تشدید وزش باد موجب گرد و خاک در برخی مناطق استان های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان خواهد شد و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب، دامنه های البرز مرکزی و شمال شرق کشور شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.
همچنین امشب و فردا وزش باد شدید در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زابل موجب تشدید پدیده گرد و خاک و توفان شن خواهد شد و از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری افزایش نسبی دما برای اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود.
امشب با تشدید ناپایداری جوی در شرق و جنوب استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران و رعد و برق گاهی با وزش باد پیش بینی می شود و در این شرایط در برخی نقاط احتمال وقوع تگرگ و آب گرفتگی معابر وجود دارد بنابراین توصیه می شود اقدام های لازم برای کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.