• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

وزیر جهادکشاورزی: تثبیت ریزگردها نیازمند زمان و توافقات چندجانبه است

  • کد خبر : 5857
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
وزیر جهادکشاورزی: تثبیت ریزگردها نیازمند زمان و توافقات چندجانبه است

وزیر جهادکشاورزی، ارایه تسهیلات جهت افزایش صادرات فرآورده های دامی و گیاهی را از دستاوردهای سفر به عراق دانست و گفت: در سفر هیات بلندپایه ایران به عراق، قرار بود دو موافقتنامه برای صادرات محصولات دامی و گیاهی به امضاء برسد که هر دو کشور در موضوع امور دامی به توافق رسیدند و توافقنامه آن […]

vazir_jahad_2وزیر جهادکشاورزی، ارایه تسهیلات جهت افزایش صادرات فرآورده های دامی و گیاهی را از دستاوردهای سفر به عراق دانست و گفت: در سفر هیات بلندپایه ایران به عراق، قرار بود دو موافقتنامه برای صادرات محصولات دامی و گیاهی به امضاء برسد که هر دو کشور در موضوع امور دامی به توافق رسیدند و توافقنامه آن امضاء شد.
محمود حجتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: اما برای توافق صادرات گیاهی، چون طرف عراقی گردش کار قانونی را در دولتش انجام نداده بود، این امر به تعویق افتاد.

وی تصریح کرد: قرار است طی دعوتی وزیر عراق در فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده به ایران سفر کند تا موافقتنامه گیاهی نیز توسط مسئولان دو کشور امضا شود.

وی گفت: تقویت همکاری ها بین دو کشور باعث می شود تا نگاه و تسهیلات ویژه ای جهت صادرات فرآورده های دامی و گیاهی ارایه شود و این موضوع سبب افزایش صادرات به عراق خواهد شد.

حجتی افزود: همچنین قرار شد همکاری های فیمابین وزرات جهادکشاورزی ما با وزارت کشاورزی عراق در چارچوب توافقات افزایش یابد که در همین راستا تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است.

تثبیت ریزگردها نیازمند زمان و توافقات چندجانبه

وزیر جهادکشاورزی درخصوص تثبیت ریزگردها نیز گفت: بخش عمده ریزگردهایی که کشور ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد منشاء خارجی دارد بنابراین تثبیت ریزگردها به توافقات چند جانبه و بلندمدت نیاز دارد.

وی اظهارداشت: در همین راستا موافقتنامه ای بین ایران و عراق در این زمینه نیز مبادله شد.

حجتی با بیان آنکه باید اقدامات جدی در داخل کشور صورت گیرد، گفت: دولت قرار است اقدامات موثری در داخل کشور انجام دهد و در همین راستا مصوبه ای نیز داشته ایم.

وی اضافه کرد: براساس این مصوبه تثبیت شن های روان و نهال کاری برعهده سازمان منابع طبیعی کشور است که امیدواریم در چارچوب مصوبه دولت و همکاری های وزارت جهادکشاورزی، سازمان منابع طبیعی و نیروهای مردمی بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.