• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
10
با تصویب نمایندگان مجلس:

وزارت جهادکشاورزی مکلف به تشکیل کمیته ساماندهی تشکل‌های صنفی کشاورزی شد

  • کد خبر : 29482
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
وزارت جهادکشاورزی مکلف به تشکیل کمیته ساماندهی تشکل‌های صنفی کشاورزی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند در راستای نقش آفرینی بیشتر تشکل‌های صنفی کشاورزی و مأموریت محور کردن آن‎ها کمیته ساماندهی تشکل‌های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی را تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی با رای موافق به ماده ۸ این طرح وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند در راستای نقش آفرینی بیشتر تشکل‌های صنفی کشاورزی و مأموریت محور کردن آن‎ها در مدیریت مطلوب و تنظیم بازار کالاهای کشاورزی و ایجاد اتحادیه‎‌های صنفی فراگیر و قدرتمند ملی در حوزه‌های تولید، تامین، خدمات، توزیع، صادرات و واردات کالاهای کشاورزی به ازای هر یک از فعالیت‌های تخصصی بخش کشاورزی و منابع طبیعی کمیته ساماندهی تشکل‌های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی را با وظایف و اختیارات مشخص شده تشکیل دهد.

بر اساس  بند «الف» ماده ۸ تنظیم اساسنامه و برنامه ‎ریزی برای تشکیل اتحادیه سراسری با شعبات شهرستانی، استانی و ملی در هر رشته فعالیت‌های تخصصی کشاورزی در شاخه تولید، تامین، خدمات، توزیع، صادرات و واردات کالاهای کشاورزی جزو وظایف تعیین شده است.

همچنین ساماندهی تشکل‌های موجود و نحوه استمرار فعالیت آنها اعم از تشکل‌های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  و وزارت کشور مجوز دریافت نموده‌اند و  نظارت بر عملکرد تشکلهای صنفی بخش کشاورزی نیز در این وظایف گنجانده شده است.

بر اساس بند «ب» ترکیب اعضا به این صورت است: وزیر جهاد کشاورزی (رییس)، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (دبیر)، رییس اتاق تعاون ایران، معاون وزیر کشور، معاون حقوقی رییس جمهوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتمای و رییس نظام صنفی کشاورزی ایران.

همچنین طبق تبصره ماده ۸ این طرح وزیر جهاد کشاورزی مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه با تشکیل کمیته ساماندهی تشکل‌های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تصویب چگونگی و نحوه تشکیل اتحادیه‌های فراگیر کشوری اقدام و اساسنامه آنها را جهت اجرا ابلاغ نماید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.