• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4
سید کمال پاک فطرت در جلسه هم اندیشی و بررسی ایجاد وحدت رویه تعامل بین دهیاران و بخشداران

وحدت دهیاران و بخشداران سبب توسعه هر روستا

  • کد خبر : 22592
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
وحدت دهیاران و بخشداران سبب توسعه هر روستا

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، سید کمال پاک فطرت در جلسه هم اندیشی و بررسی ایجاد وحدت رویه تعامل بین دهیاران و بخشداران گفت: دهیاران و بخشداران روستا با هدف خدمت به مردم و رونق و رشد روستاها کار کنند و از آنچه که به این خدمت رسانی صدمه می زند باید جلوگیری کنند. اگر […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، سید کمال پاک فطرت در جلسه هم اندیشی و بررسی ایجاد وحدت رویه تعامل بین دهیاران و بخشداران گفت: دهیاران و بخشداران روستا با هدف خدمت به مردم و رونق و رشد روستاها کار کنند و از آنچه که به این خدمت رسانی صدمه می زند باید جلوگیری کنند. اگر این هماهنگی و وحدت رویه در میان دهیاران و بخشداران صورت نگیرد بدون تردید مشکلات مردم در روستا کم کم به حاشیه رفته و نهایتا به فراموشی سپرده می شود  و عدم توجه به رفع نیاز روستایی منجر به مهاجرت شده که آسیب هایی را برای مهاجرت کنندگان نیز به همراه دارد و روستاها را خالی از سکنه می کند.

پاک فطرت با اشاره به مشارکت مردمی روستاییان در تامین نیاز روستاها خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های مردمی برای رفع نیازهای روستا استفاده شود، دهیاران و بخشداران نباید همواره موضوعات مالی و عمرانی را دنبال کنند زیرا جلب مشارکت به رفع نیازهای اجتماعی کمک می کند و این مشارکت مردمی سبب رفع زیر ساخت های عمرانی می شود.

وی با بیان اینکه نیازهای روستاها گسترده است، خاطرنشان کرد: نیازهای فرهنگی از جمله نیازهای روستایی است که باید از محل اعتبارات دهیاری، مشارکت دستگاه ها و حضور مردم برای تامین این نیاز که یک نیاز زیر ساختی است کار و برنامه ریزی منسجم داشت تا اینکه نتایج حاصل از آن را در مدیریت روستا و توسعه و رشد روستا ببینیم.

برای تامین این نیاز که نیاز زیر ساختی است، بهره برد تا با کار و برنامه ریزی منجسم در این روستا شاهد نتایج رشد و توسعه روستا، حاصل از این مدیریت باشیم.

وی افزود: روستاهای استان فارس از ظرفیت بسیار بالایی در بخش های مختلف تولید، نیروی انسانی، صنعت گردشگری برخوردار هستند، که باید از آن ها استفاده شود، بنابراین وحدت میان دهیاری‌ها و بخشداری ها نقش مهمی در جلب مشارکت مردم و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در رسیدگی به مشکلات آنها و سهولت امور در سطوح محلی دارند.

پاک فطرت با توجه به پتانسیل های گردشگری در روستاهای ایران افزود: هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار روستا در ایران وجود دارد که اگر بخواهیم این رقم را در قالب حوزه‌های روستایی ارائه دهیم ، تعداد آن به حدود ۸ هزار حوزه روستایی می‌رسد. منظور از حوزه روستایی، مجموعه‌ای روستاست که حداقل حدود ۵ هزار نفر سکنه را پوشش می‌دهد. که براساس آمارهای موجود حدود ۴۰۰ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در کشور انتخاب شده‌اند که سرمایه‌گذاری روی هر یک از این روستاها می‌تواند در نهایت به توسعه حوزه روستایی منجر شود . پس باید پذیرفت صنعت گردشگری در دهه‌های اخیر تبدیل به یکی از مهمترین صنایع اقتصادی پایدار در جهان شده است و نامیدن آن به‌عنوان یک صنعت از این رو است که طیف گسترده‌ای از خدمات را بصورت پیوسته به همراه دارد  و یا به عبارت ساده تر قابلیت کارآفرینی بالایی برای طیف گسترده از نیروهای انسانی خصوصا جوانان روستایی دارد.

پاک فطرت در پایان یاد آور شد : معتقدیم عصر حاضر عصر گریز از محدودیت‌ها است، زیرا شکل‌گیری دهکده جهانی موجب شده است محدودیت‌ها در صورت برنامه‌ریزی صحیح به فرصت تبدیل شوند. به طور مثال، شاید روستاهای ما از لحاظ دسترسی به منابع رفاهی نسبت به شهرها در سطح پایین تری قرار داشته باشند، اما نعمت وجود هوای پاک و حیات ارگانیک موجود در آن زمینه را برای جذب گردشگران شهری فراری از آلودگی‌های زیست محیطی شهرها مساعد کرده است که این ویژگی را فرصتی برای ایجاد دهکده‌های سلامت در روستاهای مستعد می‌توان دانست.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.