هم اکنون (اسفند یکهزار و سیصد و نود و هشت) پیمانکار طرح خیابان غذا، کلید ساخت این پروژه را زده است.
داریوش مختاری، کارشناسان حوزه باغهای شیراز در این رابطه به پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) گفت: ساخت خیابان غذا، ذاتا می تواند ایده خوب و گامی مثبت برای خدمات رسانی یا ایجاد فضای تفریحی برای شهر شیراز باشد، ولی این خدمت نمی تواند همراه با تخریب یک بوستان باشد. به ویژه آنکه بوستان آزادی با گذشت بیش از پنجاه سال از ساخت آن، هم اکنون یک بوستان تاریخی قلمداد می شود. ساخت بازارچه خوداشتغالی در ضلع شرقی آن و ساخت مسجد در گوشه ضلع شمالی آن در دهه هفتاد، پیشتر بر بافت طراحی و معماری آن، تاثیر گذاشته اند. به این ترتیب اگر بنا باشد هر از گاهی یک پروژه شهری در این بوستان اجرایی شود، عملا در کمتر از یک دهه آینده، آثاری از این بوستان یا بافت معماری آغازین آن باقی نخواهد ماند؛ سرنوشت غم انگیزی که بوستان تاریخی ولی عصر و باغ تاریخی سنقری (بوستان خلدبرین) به ترتیب به دنبال ساخت پل و ساخت ساختمان شهرداری منطقه یک پیدا کردند.
بوستان آزادی شیراز که در سال یکهزار و سیصد و چهل و پنج خورشیدی بنا شده است در گذشته به نام های پارک شهر و پارک فرح نیز در میان شهروندان شناخته شده بود.
واکنش یک کارشناس به تخریب ضلع جنوبی بوستان آزادی شیراز
هم اکنون (اسفند یکهزار و سیصد و نود و هشت) پیمانکار طرح خیابان غذا، کلید ساخت این پروژه را زده است. داریوش مختاری، کارشناسان حوزه باغهای شیراز در این رابطه به پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) گفت: ساخت خیابان غذا، ذاتا می تواند ایده خوب و گامی مثبت برای خدمات رسانی یا ایجاد […]
- ارسال توسط : مدیرکل اخبار
- 514 بازدید
- بدون دیدگاه