• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان:

واکسیناسیون ۹۰ درصد دامهای سنگین اردستان در برابر بیماری تب برفکی

  • کد خبر : 25369
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰:۱۰
واکسیناسیون ۹۰ درصد دامهای سنگین اردستان در برابر بیماری تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان از وجود ۱۳۲ هزار دام در این شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون تب برفکی برای ۶۰ درصد از دام های سبک و ۹۰ درصد دامهای سنگین انجام شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، میثم استکی اظهار داشت: شهرستان اردستان در حال حاضر دارای ۱۳۰ هزار […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان از وجود ۱۳۲ هزار دام در این شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون تب برفکی برای ۶۰ درصد از دام های سبک و ۹۰ درصد دامهای سنگین انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، میثم استکی اظهار داشت: شهرستان اردستان در حال حاضر دارای ۱۳۰ هزار دام سبک و دو هزار رأس دام سنگین است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان افزود: واکسیناسیون تب برفکی برای ۶۰ درصد از دام های سبک و ۹۰ درصد دامهای سنگین انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه باید تمهیدات جدی‌تری در موضوع تردد خودروهای عبوری از شهرستان که بارشان دام سبک و سنگین است اتخاذ شود، بیان کرد: از مجموع ۱۴۶ واحد مرغداری موجود در شهرستان اردستان ۱۳۶ واحد گوشتی و ۱۰ واحد آن تخم گذار است.
استکی از وجود بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه با میانگین سنی ۲۵ روزه در مرغداری های شهرستان اردستان خبر داد و تصریح کرد: در حالیکه این عدد قابل توجه است در هر دوره حدود یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شده که این رقم ظرفیت همه مرغداری‌ها را پوشش داده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان بیماری نیوکاسل و آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان را دو مشکل عمده مرغداری های این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: در شهرستان اردستان هم کار علمی و پژوهشی و هم تزریق واکسن خوراکی برای بیماری نیوکاسل انجام می‌شود.
وی از انجام عملیات واکسن نیوکاسل به شکل کاملاً رایگان در موضوع طیور بومی در شهرستان اردستان سخن گفت و با اشاره به اینکه این عملیات با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج اردستان انجام شده است متذکر شد: از جمله نتایج مدیریت آنفولانزای فوق حاد پرندگان هم در سال ۹۶ تنها با یک کانون معدوم‌سازی حدود ۴۰ هزار رأس مرغ است.
استکی به اجرای برنامه صندوق مدیریت بحران در شرکت تعاونی مرغداران تخم‌گذار خبر داد و گفت: از مزایای اجرای این برنامه می‌توان به بهره‌گیری از غرامتها در صورت بروز بحران اشاره کرد.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.