• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

هوای اهواز خطرناک، چهار کلان شهر ناسالم

  • کد خبر : 15513
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
هوای اهواز خطرناک، چهار کلان شهر ناسالم

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای اهواز خطرناک (ازلحاظ ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون)، کلان شهرهای اراک، اصفهان، کرج و تهران ناسالم و مشهد، شیراز و تبریز در شرایط سالم قرار دارد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در […]

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای اهواز خطرناک (ازلحاظ ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون)، کلان شهرهای اراک، اصفهان، کرج و تهران ناسالم و مشهد، شیراز و تبریز در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت هوا به این شرح است: از حدود ساعت ۸ صبح روز گذشته (شنبه) از ابتدای صبح در محدوده مرکز کشور عراق یک نوار دورانی گرد و غبار قابل مشاهده بود که به سمت شمال و مرز کشور سوریه پیشروی و گسترش پیدا کرد که بخشی از آن حدود ساعت ۱۴ از مرز ایران در محدوده استان کرمانشاه و در همان حاشیه مرزی عبورمی کند.
نوار گرد و غباری که از پنجشنبه وارد کشور شده و غرب کشور را به موازات مرز منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده، طی روز گذشته علاوه بر کاهش غلظت و فرو نشست تدریجی کمی به داخل نفوذ کرده و رشته کوه زاگرس و کوهپایه های آن و بخشی از رشته کوه البرز غربی و کوهپایه های آن را درگیر کرده است که صبح امروزدر منطقه مورد اشاره با غلظت کمی قابل مشاهده است.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران ۵ متر بر ثانیه ( ۱۸ کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر و رطوبت نسبی ۱۰ درصد است.
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف با بیشینه دمای ۳۶ و کمینه دمای ۲۱ درجه سانتیگراد در ۲۴ ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت: هوای تهران برای ۴۸ ساعت بعدی صاف در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال باد و گرد و خاک و ۲۴ ساعت بعدی آن کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران ۳۴ درجه سانتیگراد و جهت وزش باد شرقی گزارش شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.