• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

همیاران طبیعت از عوامل موثر در توسعه پایدار هستند

  • کد خبر : 7132
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۵۴
همیاران طبیعت از عوامل موثر در توسعه پایدار هستند

مدیرکل دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از همیاران طبیعت به عنوان عوامل موثر در توسعه پایدار کشور نام برد و گفت: منابع طبیعی و محیط زیست از مولفه های رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه هستند. به گزارش ایرنا، غلامرضا هادربادی عصر دوشنبه در آیینی که به مناسبت چهارمین […]

sazmaan_jangalha3مدیرکل دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از همیاران طبیعت به عنوان عوامل موثر در توسعه پایدار کشور نام برد و گفت: منابع طبیعی و محیط زیست از مولفه های رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه هستند.
به گزارش ایرنا، غلامرضا هادربادی عصر دوشنبه در آیینی که به مناسبت چهارمین روز از هفته منابع طبیعی و درختکاری با نام منابع طبیعی- بسیج سازندگی و همیاران طبیعت در مرکز آموزشی جوانشیرکرج برگزار شد، افزود: حفاظت از منابع طبیعی از راه های کمک به توسعه پایدار است.

وی اظهار داشت: حفاظت از جنگل ها و منابع آبی از مهم ترین مولفه های توسعه به شمار می رود که با حفظ جنگل ها، آثار مخرب گازهای گلخانه ای و آلاینده ها به حداقل می رسد.

هادربادی بیان کرد: حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی در واقع نوعی عبادت و شکرگزاری به درگاه خداوند برای نعمت های اوست.

وی خطاب به همیاران طبیعت گفت: در دین مبین اسلام به اهمیت درختکاری و حفاظت از درختان سفارش فراوانی شده و کسانی که در این عرصه گام بر می دارند، به سفارش های دینی و قرآنی عمل کرده اند.

مدیرکل دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، یکی از سیاست های اصلی این سازمان را استفاده از ظرفیت های مردمی برای احیای جنگل ها و مراتع برشمرد و گفت: برای توانمندسازی این بخش به افراد دلسوز نیاز است.

هادربادی اضافه کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت همیاران طبیعت در سراسر کشور، شبکه همیاران طبیعت با رویکرد جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تشکیل می شود.

وی گفت: به همین منظور فعالیت های آموزشی برای ایجاد و تقویت شبکه ای کارآمد و همراه صورت می گیرد و یکی از برنامه های این سازمان افزایش کمی و کیفی همیاران طبیعت است.

این همایش با حضور شماری از همیاران طبیعت استان های کشور در کرج برگزار شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.