• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

همکاری اتریشی‌ها در مدیریت پسماند مازندران

  • کد خبر : 4799
  • ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴

معاون استاندار مازندران گفت: بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی برای مدیریت پسماند در مازندران ضروری است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران، علی نبیان درجلسه مدیریت پسماند استان که با حضور هیات اتریشی برگزار شد، خاطرنشان کرد: برآنیم تا با هیات اتریشی در سه محور مشاهده و دریافت خدمات فنی- مهندسی، ساخت و […]

معاون استاندار مازندران گفت: بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی برای مدیریت پسماند در مازندران ضروری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران، علی نبیان درجلسه مدیریت پسماند استان که با حضور هیات اتریشی برگزار شد، خاطرنشان کرد: برآنیم تا با هیات اتریشی در سه محور مشاهده و دریافت خدمات فنی- مهندسی، ساخت و سرمایه گذاری در خصوص مدیریت پسماند استان به بحث و تبادل نظر بنشینیم.

وی ادامه داد: پس از انجام بازدیدها و رد و بدل شدن اطلاعات، با استفاده از دانش فنی تیم اتریشی در پی بررسی راه حل ها خواهیم بود. با توجه به فواصل شهرها در مازندران باید استان را برای مدیریت درست و بهینه پسماند به چند منطقه تقسیم کرد.

نبیان با اشاره به اینکه ۵۵ درصد جمعیت بیش از ۳ میلیون نفری مازندران در شهرها و ۴۵ درصد در روستاها ساکن هستند، یادآور شد: در مازندران روزانه ۳۰۰۰ تن زباله تولید می‌شود که در ایام حضور گردشگر به ۳ برابر می‌رسد.

وی بیان کرد: شمال استان به دریا و جنوب مازندران به جنگل اتصال می‌یابد، بنابراین اجرای هرگونه طرح در مازندران باید برای حفظ این دو منبع بزرگ و حیاتی خدادادی از آلودگی باشد. در همین راستا، پروژه نصب ۲ دستگاه زباله‌سوز ۴۵۰ تنی زباله سوز در ساری و یک دستگاه ۲۵۰ تنی در نوشهر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست. در شرق مازندران نیز در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه، طرح ساخت کارخانه کمپوست با ۹۸ درصد پیشرفت در حال اجراست.

در ادامه هیات اتریشی ضمن پاسخگویی به پرسش‌های مدیران حاضر در جلسه، بر تعامل و همکاری همه جانبه دو طرف در شناسایی نقاط هدف و مطالعه نوع زباله تولیدی در استان و شیوه‌های بهینه جمع‌آوری و پالایش آن تاکید کردند. هیات اتریشی پیش از شرکت در جلسه مدیریت پسماند استان، با استاندار مازندران دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، هیات اتریشی طی سه روز آینده از مناطق مختلف استان و طرح‌های در حال اجرا بازدید میدانی خواهند کرد. تیمی مرکب از مدیران ستادی استانداری، برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مربوطه، هیات اتریشی را در این بازدیدها همراهی خواهند کرد

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.