• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

هشدار هواشناسی/ افزایش دما و احتمال آتش سوزی در جنگل های گلستان

  • کد خبر : 12002
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
هشدار هواشناسی/ افزایش دما و احتمال آتش سوزی در جنگل های گلستان

اداره کل هواشناسی گلستان باصدور اطلاعیه ای از افزایش نسبی دما و کاهش رطوبت طی چند روز آینده و به تبع آن احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع این استان شمالی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی استان گلستان در اطلاعیه خود […]

hoshdar_havashenasi_ekhtar_alert_weatherاداره کل هواشناسی گلستان باصدور اطلاعیه ای از افزایش نسبی دما و کاهش رطوبت طی چند روز آینده و به تبع آن احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع این استان شمالی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی استان گلستان در اطلاعیه خود آورده است، بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و با توجه به نفوذ جریانات جنوبی به این خطه، افزایش دما و کاهش رطوبت در سطح منطقه پیش بینی می شود.

برپایه این گزارش دمای هوا در استان گلستان از امروز /سه شنبه/ تا پایان هفته جاری هر روز یک درجه گرمتر خواهد شد که بدلیل کاهش رطوبت نسبی احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع بویژه در نواحی شرق استان وجود دارد.

این گزارش حاکیست افزایش نسبی دما در گلستان طی روزهای آینده بین ۳۸ تا ۴۱ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بندرترکمن با کمینه ۳۲ درجه خنک ترین و شهرهای گنبدکاووس و اینجه برون با بیشینه ۴۱ درجه سانتی گراد گرمترین شهرهای گلستان بودند.

هم اکنون و مقارن عصر روز سه شنبه دمای هوای شهر گرگان مرکز استان گلستان ۳۶ درجه سانتیگراد است.

خشکسالی و افزایش نسبی دما در گلستان که از سالهای پیش آغاز شده است، سبب بروز برخی آتش سوزی ها در مناطق جنگلی و مراتع این استان می شود به گونه ای که از ابتدای امسال تا پایان تیرماه مجموعا ۱۱۵ فقره آتش سوزی درعرصه های منابع طبیعی استان رخ داد که بر اثر آن ۶۷ هکتار از جنگل ها و مراتع شمال کشور خسارت دید.

استان گلستان افزون بر ۴۵۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.