• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس:

نگاه اقتصاد محور در اجرای طرح های منابع طبیعی مد نظر قرار گیرد

  • کد خبر : 26684
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
نگاه اقتصاد محور در اجرای طرح های منابع طبیعی مد نظر قرار گیرد
طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد در چهارمین سفر شهرستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این بازدیدها اجرای طرح های آبخیزداری را در جلوگیری از هدر رفت آب، هدایت آب به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از بروز سیلابهای ویرانگر ضروری دانست و بر گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی با انجام پروژه های تلفیقی آبخیزداری و ایجاد پوشش گیاهی تاکید کرد. وی با اشاره به وضعیت مطلوب پروژه های انجام شده در لامرد، توصیه های فنی لازم را در جهت برطرف ساختن نواقص ارائه کرد.
وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل های تلفیقی طرح های منابع طبیعی و نگاه اقتصاد محور به این پروژه ها اظهار داشت: با اقتصادی کردن این طرحها و جلب مشارکت حداکثری مردم می توان تمایل آنان را در اجرای طرح ها و پروژه های منابع طبیعی بیش از پیش تقویت کرد.
صمد نژاد همچنین در ادامه از پروژه کنترل سیلاب خالو محمد علی شهرستان لامرد بازدید و ضمن اشاره به خسارتهای ناشی از سیلاب سال گذشته به این پروژه بر ضرورت ترمیم و مرمت این طرح تاکید کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه هدایت آب‌های سطحی برای مهار سیلاب‌ها، لازم و ضروری است گفت: ساماندهی سیلاب‌ها نقش بسزایی در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی و جلوگیری از افزایش میزان خسارت‌ها دارد.
وی در بازدید از طرح جنگلکاری ۴٠ هکتاری چهارطاق و کتک نیز بر حفظ و نگهداشت مناطق جنگلکاری شده در عرصه ها تاکید کرد و افزود: با نگاه اقتصاد محور در عرصه های طبیعی می توان به حفظ و پایداری این عرصه ها امیدوار بود.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در بخش دیگری از صحبت های خود پس از بازدید از محدوده های دچار فرسایش خندقی شهرستان لامرد اظهار داشت: با وجود فرسایش خندقی شدیدی که در دشت لامرد حاکم است لزوم اجرای فرآیندهای صحیح آبخیزداری که مانع از بین رفتن خاک و پوشش گیاهی در این منطقه میشود ضروری و لازم الاجراست.
صمد نژاد در ادامه سفر با حضور در جمع نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد به بیان یکی از شاخص های توسعه یافتگی در کشور های دنیا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی در کشورهای توسعه یافته نگاه افراد آن جامعه به مقوله محیط زیست و نگهداری از منابع طبیعی است.
وی افزود: ما به عنوان محافظان اراضی ملی می بایست با نگاه جامع تری به انفال و حفاظت از این سرمایه های الهی در جهت ارتقاء جایگاه منابع طبیعی و رسیدن به اهداف چشم انداز توسعه تلاش کنیم.
دیدار با رئیس دادگستری لامرد و از دیگر محورهای سفر یکروزه مدیر کل منابع طبیعی فارس به لامرد بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.