• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

نوبخت: نپرداختن به مسایل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی بحران آفرین است

  • کد خبر : 14816
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
نوبخت: نپرداختن به مسایل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی بحران آفرین است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه پرداختن به مسایل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی از اولویت های کشور است، تاکید کرد که نپرداختن به آنها در برنامه ششم توسعه می تواند بحران آفرین باشد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز (شنبه) […]

nowbakht_sazman_modiriyat_barnamerizi_moaven_reisjomhoorرئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه پرداختن به مسایل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی از اولویت های کشور است، تاکید کرد که نپرداختن به آنها در برنامه ششم توسعه می تواند بحران آفرین باشد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز (شنبه) در یازدهمین همایش بین المللی مدیریت پروژه در سالن همایش های رازی، برنامه ششم توسعه را جامع نگر و مساله محور دانست و افزود: اولویت نخست در این برنامه روی مقوله هایی است که نپرداختن به آنها بحران آفرین است؛ از جمله مهم ترین آنها می توان به مقوله های آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی اشاره کرد.
وی ادامه داد: امروز در حالی شاهد خشک شدن دریاچه های کشور هستیم که کسی حتی فکرش را نمی کرد و اگر بطور ویژه به موضوع آب پرداخته نشود، اثرات بدی به دنبال خواهد داشت.
معاون رئیس جمهوری، مساله محیط زیست را از دیگر موضوع های مهم کشور برشمرد و تصریح کرد که نمی توان آن را به آینده موکول کرد؛ در واقع نپرداختن به آن می تواند آبستن بحران در کشور باشد.

** صندوق های بازنشستگی قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نیستند
نوبخت همچنین با اشاره به مشکلات صندوق های بازنشستگی، تصریح کرد: امروز این صندوق ها قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نیستند و باید با برنامه ریزی لازم آنها را سرپا کرد.
وی در ادامه به سایر موضوع های مهم مطرح در برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: گردشگری، حمل و نقل ریلی، معدن و صنایع معدنی و میدان های مشترک نفتی و گازی از جمله مسائلی هستند که پیشران توسعه کشورند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین بر توجه ویژه به مکان های خاص در برنامه ششم اشاره کرد و ادامه داد: گرچه آمایش سرزمینی یاریگر برنامه ریزان کشور در توسعه مکان های مختلف است، اما با برنامه ریزی انجام شده، توسعه سواحل مکران و حاشیه شهرهای بزرگ (باهدف توسعه عدالت اجتماعی) در دستور کار قرار خواهد گرفت.
همایش یادشده فردا (یکشنبه) با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.