• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

نماینده مجلس شورای اسلامی: عملکرد بخش کشاورزی قابل دفاع نیست

  • کد خبر : 3518
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۳۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه از کشاورزان را الزامی دانست و گفت: عملکرد حوزه کشاورزی قابل دفاع نیست و این بخش با ضعف های زیادی روبروست. به گزارش ایرنا از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، عبدالکریم جمیری اظهار داشت: در حقیقت تاکنون اصل سیاست گذاری بخش کشاورزی مناسب نبوده […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه از کشاورزان را الزامی دانست و گفت: عملکرد حوزه کشاورزی قابل دفاع نیست و این بخش با ضعف های زیادی روبروست.

به گزارش ایرنا از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، عبدالکریم جمیری اظهار داشت: در حقیقت تاکنون اصل سیاست گذاری بخش کشاورزی مناسب نبوده و این مسئله ریشه در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های سال های گذشته دارد.

وی افزود: از ابتدا باید روستاییان با سبک کشاورزی در روستاها آشنا می شدند و امکانات لازم نظیر آب، بذر و تسهیلات لازم برای آنان فراهم می شد که متاسفانه تاکنون تامین نشده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس با تأکید بر اینکه ما امروز نیاز داریم دست کشاورزان را باقدرت و توان بیشتری بگیریم و خرید محصولات آنان را تضمین کنیم، گفت: دولت باید در این زمینه حمایت اولیه را انجام دهد و ممکن است در این مسیر دولت هزینه هایی را نیز متقبل شود اما به طور قطع این سرمایه گذاری ها نتیجه بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این راستا لازم است دستگاه های اجرایی با انجام کار کارشناسی اقدام به واکاوی مشکلات این بخش کرده و در صورت نیاز مطالبه خود را در قالب لایحه به مجلس ارائه کنند.

وی گفت: به عنوان مثال در استان بوشهر با وجود ایجاد شرایط صید، اما صیادان از ابتدایی ترین امکانات لازم برای بهره گیری محصولات دریایی محروم هستند.

وی ادامه داد: در هر حال عملکرد ما در حوزه کشاورزی قابل دفاع نیست و نیازمند اتخاذ راهکارهایی جدی در این زمینه هستیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.