• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

برجام، نمایشگاه کشاورزی فارس را واقعا بین المللی کرد

  • کد خبر : 14973
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۸:۲۲
برجام، نمایشگاه کشاورزی فارس را واقعا بین المللی کرد

تنها دو شرکت از کشور چین در این نمایشگاه شرکت دارند و عمده این شرکت‌ها از کشورهای آلمان با ۳۵ شرکت، فرانسه و ترکیه هرکدام با ۱۶ شرکت، اسپانیا و ایتالیا با ۱۳ شرکت، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. با حضور نمایندگان ۸۲ شرکت خارجی که ۸۰ شرکت آن اروپایی هستند و ۱۵۲ شرکت […]

تنها دو شرکت از کشور چین در این نمایشگاه شرکت دارند و عمده این شرکت‌ها از کشورهای آلمان با ۳۵ شرکت، فرانسه و ترکیه هرکدام با ۱۶ شرکت، اسپانیا و ایتالیا با ۱۳ شرکت، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

با حضور نمایندگان ۸۲ شرکت خارجی که ۸۰ شرکت آن اروپایی هستند و ۱۵۲ شرکت داخلی، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه کشاورزی در محل نمایشگاه بین‌المللی شیراز واقع در شهرک گلستان عرضه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه هفتم تا دهم اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگان ۸۲ شرکت خارجی که ۸۰ شرکت آن اروپایی هستند و ۱۵۲ شرکت داخلی، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه کشاورزی در محل نمایشگاه بین‌المللی شیراز واقع در شهرک گلستان عرضه می‌کنند.

محمدمهدی قاسمی افزود: مشارکت این تعداد از شرکت‌های خارجی در تاریخ برگزاری این نمایشگاه بی‌سابقه است و نشان‌دهنده این است که، برجام توانسته است باعث حضور این تعداد از کشورهای خارجی شود و این نمایشگاه را به معنای واقعی، بین‌المللی کند و این موضوع نشان از اثربخش بودن برجام دارد.

وی خاطرنشان کرد: تنها دو شرکت از کشور چین در این نمایشگاه شرکت دارند و عمده این شرکت‌ها از کشورهای آلمان با ۳۵ شرکت، فرانسه و ترکیه هرکدام با ۱۶ شرکت، اسپانیا و ایتالیا با ۱۳ شرکت، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

قاسمی حضور کشورهای اروپایی در این نمایشگاه را یادآور شد و ادامه داد: سفرای تعدادی از کشورهای شرکت‌کننده به همراه تعدادی از معاونان وزیر کشاورزی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و با توجه به حضور سفرا و برخی معاونان وزارتخانه‌های این کشورها، امید می‌رود که با سایر کشورها تفاهم‌‌نامه‌هایی در زمینه دانش فنی و فناوری‌‌های نوین کشاورزی صورت گیرد.

وی با اشاره به حضور یک هیأت آلمانی تصریح کرد: در این نمایشگاه یک هیأت ۵۰ نفره آلمانی و همچنین یک هیأت ۱۵۰ نفره از وزارت کشاورزی این کشور در نمایشگاه شیراز حضور خواهند داشت.

قاسمی یادآور شد: مهم‌ترین نکته این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردهای کشاورزی و ماشین‌آلات است که بحث آموزش و انتقال تکنولوژی مد نظر قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: نگاه ما به این نمایشگاه تنها نمایشگاهی برای فروش تجهیزات و اقلام کشاورزی نیست، بلکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تعامل شرکت‌های ایرانی و خارجی در زمینه ورود فناوری‌های جدید به بخش کشاورزی تلقی می‌شود.
برپایی میز مشاوره با مشارکت انجمن کشاورزان آلمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از برپایی میز مشاوره در حاشیه نمایشگاه کشاورزی با هدف ارائه مشاوره‌ به بازدیدکنندگان و بهره‌برداران نیز خبر داد و اظهار داشت: ساعت ۹ صبح روزهای هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه، دو سمینار مرتبط با موضوع نمایشگاه و با عنوان‌های “مکانیزاسیون با رویکرد کاهش مصرف آب” و “آب، آبیاری و گلخانه”، با مشارکت انجمن کشاورزان کشور آلمان موسوم به DLG در اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی شیراز برگزار می‌شود.

قاسمی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان توسط شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ۲۰ استان کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که بیشترین فراوانی آن مربوط به تهران با ۵۷ شرکت، فارس با ۲۸ شرکت و اصفهان با ۲۱ شرکت است.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی فارس در این نمایشگاه غرفه مشاوره رایگان برای بهره‌‌برداران برپا کرده است، خاطرنشان کرد: زمینه حضور کشاورزان و بهره‌‌برداران در این نمایشگاه با کمک شرکت برگزارکننده نمایشگاه فراهم شده است.

نماینده انجمن کشاورزان کشور آلمان موسوم به DLG نیز در این نشست خبری گفت: در سفر چند ماه گذشته وزیر کشاورزی و تغذیه آلمان به ایران و دیدار وی با همتای ایرانی خود، بر توسعه و ارتقای دانش بخش کشاورزی، ماشین‌های کشاورزی، دام و طیور، جنگلداری و پرورش آبزیان تأکید شد.

کشاورزان، بهره‌‌بردارن و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی هفتم تا دهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز مراجعه کنند./
خبر: احسان سمیع زاده

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.