• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رییس جهاد کشاورزی اصفهان:

نقش موثر شرایط اقلیمی بر نوع الگوی کشت استان اصفهان

  • کد خبر : 26916
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
نقش موثر شرایط اقلیمی بر نوع الگوی کشت استان اصفهان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد اختیارات توزیع آب در شبکه‌ها  به کشاورزان مدیریت و توزیع آب را بهتر می‌کند گفت: شرایط اقلیمی اسستان اصفهان  بر نوع الگوی کشت این استان موثر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ مهرداد مرادمند با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال شبکه فنی کانال‌ها اجازه دریافت آب را به همه کشاورزان بصورت همزمان نداد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: محدودیت منابع آبی موجب شد که در آخر فصل نتوانیم آب را در اختیار کشاورزان قرار دهیم که نتایج بهتری بدست آورند.

وی با بیان اینکه در حد امکان و با هماهنگی انجام‌شده کوشش شد بیشترین سطح اراضی زیر کشت رود گفت:

در بعضی از مناطق بدلیل نوبت‌بندی آب و نیز در مناطقی که کشاورزان دیرتر کشت خود را آغاز کرده بودند محصولات آنها به ثمر نرسید.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی بدنبال این است که هر سال از ابتدای سال زراعی، منابع آبی را مشخص کند تا بر اساس آن بتواند با هماهنگی کشاورزان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی از وجود بیشتر باغ‌ها در شهرستان‌های غربی استان اصفهان خبر داد و متذکر شد: باید در طول تابستان برنامه‌ریزی برای آبیاری درختان چند ساله و همچنین کشت‌های زراعی نظیر یونجه که علوفه حیاتی برای دامداران است، انجام شود.

مرادمند افزود: کشت ذرت بعنوان یکی از علوفه‌های اصلی دامداری‌ها یکی از محصولات کشاورزی غالب در مناطق غربی استان است که باید برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

به گفته وی، همچنین کشت‌هایی که از قدیم‌الایام در این مناطق دارای تومار بوده‌اند، در مناطق غربی اصفهان انجام می‌شود که باید برنامه‌ریزی لازم را نیز برای آنها انجام داد.

وی محدودیت امروز کشاورزی استان اصفهان را ذخیره ناکافی آب دانست و گفت: با وجود پیش‌بینی هواشناسی در زمینه محدودیت بارندگی در این فصل امیدواریم این پیش بینی ها به نفع استان باشد.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.