• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6
رییس اتحادیه گل‌فروشان اصفهان:

نقش قاطع قیمت گازوئیل، هزینه‌های سم و کود و بذر در افزایش صعودی قیمت گل

  • کد خبر : 25207
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
نقش قاطع قیمت گازوئیل، هزینه‌های سم و کود و بذر در افزایش صعودی قیمت گل

رییس اتحادیه گل‌فروشان اصفهان، گفت: علت افزایش صعودی قیمت گل و ابزارهای آن، افزایش قیمت گازوئیل، هزینه‌های سم و کود و  بذرهای وارداتی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، جعفر دلال‌باشی اظهار کرد: واردات بذر بیشتر گل‌ها از خارج در طول یک‌سال اخیر، افزایش ۳۰-۵۰ درصدی قیمت تمام‌شده گل را بدنبال […]

رییس اتحادیه گل‌فروشان اصفهان، گفت: علت افزایش صعودی قیمت گل و ابزارهای آن، افزایش قیمت گازوئیل، هزینه‌های سم و کود و  بذرهای وارداتی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، جعفر دلال‌باشی اظهار کرد: واردات بذر بیشتر گل‌ها از خارج در طول یک‌سال اخیر، افزایش ۳۰-۵۰ درصدی قیمت تمام‌شده گل را بدنبال داشته است.
رییس اتحادیه گل‌فروشان اصفهان، بیان کرد: به غیر از گل‌های مریم، داوودی، هیچ یک از بذر گل‌ها در ایران وجود ندارد و از خارج از کشور وارد می‌شود.
وی اضافه کرد: پیاز گل‌های سنبل، لاله، لیلیوم، ارکیده و گلایل از جمله بذرهای وارداتی است که قیمت هر بذر گلایل از ۶۰۰ تومان به ۲۶۰۰ تومان رسیده است.
دلال‌باشی، بیان کرد: در حالیکه ابزار تزیین گل از خود گل گران‌تر شده است، هزینه یک توپ ربان از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان و اسفنج از ۲۵ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.
جعفر دلال‌باشی رکود اقتصادی را از جمله مهمترین دلایلی دانست که موجب شده خرید گل در اصفهان رده آخر سبد خرید خانواده‌ها را به خود اختصاص دهد، و گفت: مردم در سال‌های اخیر به خرید گل‌های زینتی و آپارتمانی و ساختمانی رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند.
وی از مردم خواست با گل و گیاه آشتی کنند و گل‌فروشی را یک شغل انتظاری دانست و افزود: فروشندگان این صنف در روزهای تعطیل و عزا نیز  در خدمت مخاطبان خودشان هستند.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.