• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

نظام بیمه کشاورزی، ابزار توانمند دولت برای خدمت به مردم

  • کد خبر : 5689
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
نظام بیمه کشاورزی، ابزار توانمند دولت برای خدمت به مردم

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه از ۴۰ نوع بلایای طبیعی در جهان ۳۱ نوع آن در ایران رخ می دهد، گفت: نظام بیمه کشاورزی که ابزار توانمند دولت برای خدمت به مردم است می تواند بخشی از خسارات کشاورزان را جبران کند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، در یاداشت محمد ابراهیم حسن نژاد […]

sandoogh_bime_keshavarziقائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه از ۴۰ نوع بلایای طبیعی در جهان ۳۱ نوع آن در ایران رخ می دهد، گفت: نظام بیمه کشاورزی که ابزار توانمند دولت برای خدمت به مردم است می تواند بخشی از خسارات کشاورزان را جبران کند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، در یاداشت محمد ابراهیم حسن نژاد کارشناس اقتصادی آمده است: همواره غذا به عنوان یکی از نخستین نیازهای بشری با تلاش و کوشش فراوان توسط بهره برداران بخش کشاورزی بدون هیچ ادعایی تولید می شود و این موضوع در کشور ما تجربه چند هزار ساله دارد.

برخی پژوهش ها نشان از آن دارد که فلات ایران زمین خاستگاه کشاورزی و پرورش دام بوده اما آنچنان که از سنگ نوشته روزگار هخامنشیان برمی آید؛ همین سرزمین جاویدان دیرگاهی است که با خشکسالی ، سرمازدگی و دیگر جفاهای اقلیمی روبروست و در حقیقت محصول دسترنج کشاورزان بازمانده آن چیزی است که از بی مهری خشکسالی و تازیانه سرما و آفات و نیز گهگاه عدم حضور دانش، تجربه و مدیریت باقی مانده است.

حال کشور ما همواره در شمار اقلیم های پرتنش دسته بندی شده که تولید کشاورزی و به عبارت دیگر غذا را که در پیوند با امنیت غذایی به عنوان یکی از اساسی ترین مولفه های امنیت ملی است، تحت تاثیر قرار می دهد.

در یک نگاه کلی دولت ها در جهان به عنوان یک رویکرد حاکمیتی، نسبت به موضوع آسیب های همزاد بخش کشاورزی بسیار حساس هستند و کارآمدترین ، نظام مندترین و در عین حال از پایا و پویاترین ابزار که بیمه کشاورزی و منابع طبیعی است، بهره می برند.

در ایران نیز قریب به سه دهه است که این نظام شکل یافته و اینک برای ارائه خدمات مطلوب تر و با کیفیت مضاعف، نیازمند عنایت ویژه و مضاعف قوای مقننه و مجریه برای تامین اعتبارات مورد نیاز است تا بتواند جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزی کشور را با هدف استمرار تولید و جلوگیری از کمبود مواد غذایی در شرائط اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان فراهم نماید.

اینک باید دست پژوهشگران و اندیشمندان را در بکارگیری روش های کاهش اثرات بلایای طبیعی، دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که تامین منابع مالی صندوق بیمه کشاورزی برای آنان است و عموم کشاورزان، تشکل ها را در راه خدمت کیفی تر به جامعه کشاورزی کشور فشرد تا این صندوق که متعلق به همه ایرانیان است در جهت خدمت رسانی هر چه بهتر موفق باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.