• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4

نشست دهیاران مازندران با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

  • کد خبر : 14737
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
نشست دهیاران مازندران با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، سید ابوالفضل رضوی در همایش دهیاران مازندران در ساری به طرح‌های حمایتی از روستاییان اشاره و اضافه کرد: تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۵ خانوار روستایی داده می‌شود که سهم آورده آنان ۴۰ درصد و سهم دولت ۶۰ درصد خواهد بود و اگر شمار خانوارها به […]

razavi_moaven_tose_roostaei_riyasatjomhoori_2به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، سید ابوالفضل رضوی در همایش دهیاران مازندران در ساری به طرح‌های حمایتی از روستاییان اشاره و اضافه کرد: تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۵ خانوار روستایی داده می‌شود که سهم آورده آنان ۴۰ درصد و سهم دولت ۶۰ درصد خواهد بود و اگر شمار خانوارها به ۵۰ خانوار رسید تا سقف یک میلیارد تومان با ۳۵ درصد آورده مردم تسهیلات داده می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین اگر تعداد به ۱۰۰ خانوار رسید تا سقف دو میلیارد تومان با سهم آورده ۳۰ درصد و اگر شمار خانوارها به ۱۵۰ خانوار رسید تا سقف ۲۵ درصد آورده مردم سه میلیارد تومان تسهیلات داده می‌شود، همچنین به ۲۰۰ خانوار با سهم آورده ۲۰ درصد بدون سقف تسهیلات با کارمزد سه‌درصدی داده می‌شود و برای ارائه تسهیلات، کارت ملی وثیقه بوده و دو سال اول نیز روستاییان از پرداخت اقساط معاف خواهند بود.

وی بابیان اینکه بهارنارنج نماد استان مازندران است تصریح کرد: بهترین عطر را از پوست نارنج می‌توان تولید کرد و برای توسعه طرح‌های اشتغال‌زا باید دانشگاه‌ها فعال شوند.

معاون رئیس‌جمهوری خواستار تهیه شناسنامه روستاها از سوی دهیاران شد و گفت: در این شناسنامه، شمار فارغ‌التحصیلان، معتمدان و ریش‌سفیدان، نخبگان و غیره باید شناسایی شود.

سید ابوالفضل رضوی با تأکید بر اینکه نباید روستاها مورد تخریب قرار گیرد از دهیاران به‌عنوان پایه‌گذاران و پدران توسعه روستایی نام برد و گفت: مشکلات ساختاری دهیاری‌ها در برنامه ششم توسعه دیده‌شده است.

وی افزود: هر روستایی که برای امورات روستایی تقاضای دریافت خودرو داشته باشد و ۲۰ درصد قیمت خودرو را متقاضیان بپردازد برای بقیه قیمت آن تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود و این خودروها شامل، خودرو ون، سواری، وانت تک و دو کابین خواهد بود، همچنین برای روستاهایی که برای گاز کپسولی مشکل‌دارند، خودرو مخصوص حمل کپسول به روستاییان داده می‌شود.

وی بودجه آب‌رسانی روستاها را در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این میزان اعتبار در تمام عمر دولت‌های گذشته بی‌سابقه است و در سال ۹۲ بودجه آب‌رسانی روستایی در دولت قبل ناچیز بوده است.

رضوی بابیان اینکه عقل و خرد جمعی موتور محرکه مردم است اظهار داشت: پیام‌های حضرت امام راحل باید در دهه فجر مرور و بازخوانی شود و ازجمله پیام‌های مهم ایشان درباره تبیین انقلاب اسلامی است زیرا حضرت امام راحل مردم را متحول کرد و به سمت‌ و سوی اسلام سوق داد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فضای کشور را عطرآگین کرد.

به گفته رضوی، یکپارچگی ملت و مشارکت مردم در تحقق استقلال جمهوری اسلامی و تداوم آن دارای نکته مهمی است و باید برای رسیدن به توسعه و پیشرفت ید واحد باشیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور روستایی و مناطق محروم با تأکید بر اینکه با جدایی‌ها به پیشرفت نخواهیم رسید بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی به اهدافمان دست‌یابیم و این امر در سایه وحدت و همدلی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران از حیث درآمد در کشور، مردمان روستایی‌اش در رده چهارم قرار دارند افزود: استانی که در رتبه درآمد چهارم است نباید از استانی که در رتبه ۳۰ قراردارد، به لحاظ شاخص های توسعه پایین تر باشد.

رضوی با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شب در روستاهای مازندران در ایام نوروز اقامت داشتند اظهار داشت: هیچ دولتی تا امروز مانند دولت کنونی به روستاها توجه نکرده است.

باید زمینه حضور مردم را در فعالیت های اقتصادی مهیا کنیم تا جهش اقتصادی پایدار محقق شود

سید ابوالفضل رضوی، معاون رییس جمهور در توسعه روستایی و مناطق محروم همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، گفت: مهم ترین عامل نگهدارنده انقلاب توجه به عوامل ایجاد و حفظ و تقویت آن است.

وی ادامه داد: عامل اصلی انقلاب و پیروزی آن، اعتصام به ریسمان الهی از سوی ملت ایران و وحدت کلمه مورد تاکید حضرت امام (ره) بود و آسیب دیدن عوامل ایجاد انقلاب، تداوم و استمرار انقلاب را با مشکل مواجه خواهد کرد.

رضوی با اشاره به این که مردم در همه صحنه های انقلاب و نظام به نحو مطلوب نقش آفرینی کردند و تاکید امام راحل، سپردن امور به مردم و استفاده از نیروی مردمی در برنامه و فعالیت های اقتصادی بود، افزود: اگر نرخ های پیش بینی شده در خصوص تورم، اشتغال و رشد اقتصادی در برنامه پنجم توسعه کشور به درستی محقق نشد، علت اصلی اش عدم بهره گیری درست از نیروی مردمی در فعالیت های اقتصادی است.

وی با اشاره به این که در قانون اساسی و قوانین بالادستی کشور، به فراهم نمودن زمینه حضور مردم در فعالیت های مختلف از سوی دولت تاکید شده است، بیان داشت: رهبری معظم انقلاب نیز در فرازی از سیاست های اقتصاد مقاومتی بر زمینه سازی از سوی دولت برای مشارکت مردم و فعالان اقتصادی در فعالیت های اقتصادی تاکید نموده اند.

رضوی، افزود: باید زمینه حضور مردم را در فعالیت های اقتصادی مهیا کنیم تا جهش اقتصادی پایدار محقق شود.

معاون رییس جمهور در توسعه روستایی و مناطق محروم با بیان اینکه در مازندران ۴۵ درصد جمعیت، روستانشین هستند، اظهار داشت: مازندران ۶.۵ درصد کل جمعیت روستایی کشور را دارد که از نظر درصدی سومین رتبه را در کشور داراست.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر تعداد روستا رتبه چهارم در کشور را داراست، گفت:در مازندران دو هزار و ۴۳۲ روستا وجود دارد و از نظر هزینه خانوار روستایی رتبه دوم کشور متعلق به مازندران است.

رضوی با اعلام اینکه در ۹ استان درآمد روستایی بیشتر از هزینه روستایی است و مازندران در شمار این استان هاست، تصریح کرد: مازندران از حیث بیسوادی جمعیت روستایی رتبه سیزدهم را درکشور را دارد.

رضوی با اشاره به این که ۷۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد روستاییان هستند، ابراز نمود: ۶۰ درصد این حاشیه نشین ها روستایی هستند و از هر ۵ خانوار روستایی یک نفر تحصیلکرده است.

معاون رییس جمهور در توسعه روستایی و مناطق محروم با اشاره به این که مقام معظم رهبری در برنامه های راهبری برنامه ششم بر تقویت تولید در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس روستاییان تاکید نموده اند، افزود: باید همه مسوولین در جهت تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این راستا تلاش نمایند.

رضوی از اعطای وام مشارکتی گسترده برای روستاییان در راستای تقویت تولید و کسب و کار در روستاها خبر داد و گفت: در هر روستا باید به تناسب ویژگی های آن روستا، فعالیت های اقتصادی تعریف شود و دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی باید در این خصوص تلاش کنند.

در آغاز این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از روند توزیع اعتبارات شهرستان ها ارایه نمود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.