• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

نخستین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان

  • کد خبر : 13168
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
نخستین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان

رئیس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان اعلام کرد: براساس برنامه افزایش سطح کیفی زندگی روستایی، رشد سهم روستائیان در اقتصاد کشور و جلوگیری از افزایش پدیده مهاجرت آنها به شهرها، این نمایشگاه برپا خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، ادریس مازندرانی افزود: […]

roosta_dehestanرئیس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان اعلام کرد: براساس برنامه افزایش سطح کیفی زندگی روستایی، رشد سهم روستائیان در اقتصاد کشور و جلوگیری از افزایش پدیده مهاجرت آنها به شهرها، این نمایشگاه برپا خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، ادریس مازندرانی افزود: نمایشگاه یاد شده با شعار ‘روستا، کانون تولید و ارزش آفرینی’ قرار است از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه دایر شود.
وی گفت : حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در برپایی این نمایشگاه نقش موثری دارد، فضای این نمایشگاه ۱۱ هزار متر مربع است که شامل هفت هزار متر مربع فضای سرپوشیده و چهار هزار متر مربع فضای باز و ۹ اقلیم روستایی کشور در این نمایشگاه بازنمایی شده که علاوه بر نوع زندگی روستایی، محصولات و مصنوعات روستاهای کشور را نیز معرفی می کند.
به گفته مازندرانی، غرفه هایی که در فضای باز برپا می شود، محل نمایش تولیدات و محصولات روستایی، غذا و صنایع دستی روستا است و فضای داخلی نیز به فضای تخصصی اختصاص یافته که نمایندگان سازمان های دولتی و مردم نهاد ، مراکز خدمات رسان در آن حضور دارند و به هم اندیشی و ارائه راهکارهایی در مورد چگونگی توسعه روستا و سهم دهی به روستاییان در اقتصاد کلان کشور می پردازند.
وی اضافه کرد: براساس نامگذاری درتقویم کشور روز ۱۵ مهر به نام روستا ثبت شده و همزمان با این نمایشگاه در روز مربوطه همایش روز روستا در محل اجلاس سران با حضور مسئولان دولتی و یکهزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان، هنرمندان، کارآفرینان و افراد فعال و نمونه روستایی برگزار خواهد شد.
براساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ جمعیت کل کشور ۷۵.۱ میلیون نفر اعلام شد که از این رقم ۳۱.۵ درصد از نفوس در مناطق روستایی با رقم ۲۱.۴ میلیون نفر ساکن هستند.
همچنین برپایه اطلاعات سرشماری مزبور، استانهای اردبیل، مرکزی و کردستان بالاترین رشد منفی مناطق روستایی را در سال ۱۳۹۰ به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.