• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
6

نخستین مجوز گردشگری کشاورزی کشور در استان گلستان صادر شد

  • کد خبر : 26719
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
نخستین مجوز گردشگری کشاورزی کشور در استان گلستان صادر شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور در این استان برای مزرعه گردشگری توسکا شهرستان گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از گرگان، تجری با اشاره به این‌که دستورالعمل گردشگری کشاورزی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تدوین‌شده است، یادآور شد: با ابلاغ این دستورالعمل یک عنوان شغلی به فهرست مشاغل حوزه گردشگری افزوده شد و افرادی که علاقه‌مند در حوزه گردشگری کشاورزی هستند می‌توانند از این زمینه شغلی بهره برده و به‌صورت قانونی و با استفاده از ضوابط دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.
احمد تجری گفت: اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور برای یک مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال و ایجاد زمینه اشتغال ۲۰ نفر در شهرستان گرگان صادر شد.وی گفت: درخواست‌های متعددی برای ایجاد مزارع گردشگری کشاورزی در سطح کشور وجود داشته و استان گلستان به‌عنوان اولین استان در کشور در این حوزه برای مزرعه‌ای گردشگری مجوز صادر کرده است.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان داشت: مزارع کشاورزی زمینه جذب بیشتر گردشگران را به گلستان فراهم خواهد کرد و موجب می‌شود تا گردشگران در کنار اقلیم‌ متعدد از ظرفیت کشاورزی استان نیز که جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد، بهره‌مند شوند.وی گفت: محور توسعه استان بر دو محور گردشگری و کشاورزی استوار است و در رونق اقتصادی آن نیز گردشگری و کشاورزی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
اولین مجوز گردشگری کشاورزی در گلستان برای مزرعه ” توسکا” صادر شد. کار احداث این مزرعه به‌ مساحت ۵ هکتار از سال ۹۶ آغاز و در تابستان ۹۸ فاز نخست آن آماده بهره‌برداری شد.
باغ تمشک، مزرعه توت‌فرنگی، مزرعه سبزی‌ها و صیفی‌جات، مزرعه حیوانات و فضای آموزش کشاورزی از بخش‌های مختلف مزرعه توسکا است. همچنین فعالیت‌های داخلی این مزرعه از قبیل کاشت، داشت و برداشت محصول بر اساس الگوی کار داوطلبانه صورت می‌گیرد.
ارسال خبر: شبیر دائمی

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.