• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر حق شناس استاندارگلستان:

نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور افتتاح شد

  • کد خبر : 27134
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور افتتاح شد
نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر حق شناس استاندارگلستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از گرگان، نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر حق شناس استاندارگلستان افتتاح شد

روستا تی وی، اولین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور است که با هدف توسعه فرهنگی و اقتصادی روستاها، سعی دارد تا با نمایش زیبایی‌های زندگی و آداب‌ و ‌رسوم روستاییان و با محوریت “فرهنگ روستا” به تولید برنامه‌ها و محتوای جذاب بپردازد.
این شبکه تلویزیونی در راستای شعار “رونق و جهش تولید” با مجوز رسمی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر پارک علم و فناوری و مرکز رشد و راه‌اندازی و اجرا شد و دارای نشان ملی ثبت و نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

توجه ویژه به مخاطبان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی، همکاری همه‌جانبه و حرفه‌ای با تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محتوا در سینما و تلویزیون، توجه به نیروهای جوان و پرانگیزه و حمایت از استعدادهای کمتر دیده شده در حوزه برنامه‌سازی و ایده‌پردازی از اهداف تلویزیون اینترنتی روستایی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز شنبه در مراسم افتتاح این شبکه تلویزیون اینترنتی گفت: گلستان ظرفیت زیادی در مناطق روستایی دارد اما هنوز بخش های اصلی و مهم آن مانند فرهنگ و آداب و رسوم آن که می تواند منشا تاثیرات مهم اقتصادی باشد، مورد استفاده قرار نگرفته است.

سورنا ستاری اظهار داشت: بافت قدیمی و بکر بسیاری از روستاهای گلستان می تواند به مراکز مهمی برای توسعه اقتصادی تبدیل شوند اما به جز چند روستا بسیاری دیگر از این ظرفیت های بکر برای مردم ناشناخته است.

وی ادامه داد: روستاهای گلستان مانند بسیاری از سکونتگاه های کشور مشکل زیر ساختی ندارد اما با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان هنوز در راه اندازی فرصت های شغلی با مشکل مواجه است که امیدواریم راه اندازی تلویزیون اینترنتی و ایجاد فرصت برای معرفی این توانمندی ها، راهی جدید برای رونق اقتصادی روستاهای گلستان باز کند.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: برخورداری از اقلیم گوناگون، جاذبه های طبیعی و تاریخی و فعالیت گسترده در تولید محصولات کشاورزی، بخشی از توانمندی های گلستان است که حضور موثر استارتاپ ها برای معرفی این جاذبه ها می تواند به رونق بیش از پیش گلستان کمک کند.

هزار دهیار، مدیران کل روستایی استان ها، گروه های استارتاپی و فعالان رسانه ای راه اندازی تلویزیون اینترنتی روستایی را به صورت زنده تماشا کردند.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان در روستاها زندگی می کنند بطوریکه این استان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری روستانشین دارد.

ستاری همچنین از محصولات ۱۱ شرکت فناوری و دانش بنیان گلستان بازدید و صندوق پژوهش و فناوری را در مرکز نوآوری علم و فناوری گرگان افتتاح کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=27134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.