• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

نارسایی امکانات اطفاء حریق در جنگل‌های شمال

  • کد خبر : 12249
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۶:۱۴
نارسایی امکانات اطفاء حریق در جنگل‌های شمال

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش تعداد پایگاه‌های اطفاء حریق در کشور خبر داد و گفت: امکانات اطفاء حریق در جنگل‌های شمال کشور نارساست که در صورت تامین اعتبار، ۱۰ فروند چرخ‌بال جهت ایجاد ناوگان هوایی و استقرار آن در جنگل‌های شمال خریداری می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به […]

reis_sazman_jangalhaرئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش تعداد پایگاه‌های اطفاء حریق در کشور خبر داد و گفت: امکانات اطفاء حریق در جنگل‌های شمال کشور نارساست که در صورت تامین اعتبار، ۱۰ فروند چرخ‌بال جهت ایجاد ناوگان هوایی و استقرار آن در جنگل‌های شمال خریداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: سیستم پایش در زمینه مسائل و بیماری‌های جنگل توسط متخصصین این رشته در سطح کشور انجام می‌شود که بیشترین تاکید بر استفاده بیولوژیک است و سعی می‌شود از مبارزه شیمیایی جلوگیری شود.

وی به عامل اصلی سیل اخیر در مازندران که خسارات زیادی به بار آورده است، اشاره کرد و افزود: شدت و حجم بالای بارندگی در بازده زمانی کم بوده که سبب سرازیر شدن حجم زیادی از آب شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پوشش گیاهی جنگل و مرتع می‌تواند مانع سیل شود، گفت: در این زمینه میزان جذب آب به ۴۰ برابر افزایش می‌یابد و در بیشتر مواقع مانع بروز سیل می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: افزایش پوشش گیاهی در جنگل مانع بروز سیل و فرسایش خاک خواهد شد.

وی اظهار کرد: شمال کشور یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جنگل‌هاست، چراکه به لحاظ کیفیت و ارزش‌های طبیعی در جهان بی‌نظیر است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه امکانات ما برای مبارزه با اطفاء حریق و آتش‌سوزی در شمال کشور نارساست، گفت: در جنگل‌های استان گلستان به دلیل تعداد بیشتر آتش‌سوزی‌ها، طبق تعهدی که با ستاد نیروهای مسلح داریم یک پایگاه برای اطفاء حریق و کمک‌رسانی به موقع مستقر شده است اما کافی نیست.

جلالی از افزایش تعداد پایگاه‌های اطفاء حریق در کشور خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبار خرید ۱۰ فروند چرخ‌بال جهت ایجاد ناوگان هوایی و استقرار آن در جنگل‌های شمال در برنامه‌های ششم سازمان جنگل‌ها قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: دولت برای آتش‌سوزی در جنگل و اطفاء به موقع، مبلغ ۸۰ میلیارد ریال مصوب کرد تا در اختیار ستاد مدیریت بحران، هلال‌احمر و محیط زیست قرار گیرد و هزینه‌های آنان پرداخت شود.

وی در پایان از کاهش ۳۹ درصدی پرونده‌های تخلفات در سطح جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد و گفت: در این زمینه همکاری و حمایت قوه قضاییه، یگان حفاظت و مشارکت مردم بسیار موثر بوده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.