• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3

میزان تولیدات آبزی پروری کشور به ۸۳۴ هزار تن در سال می رسد

  • کد خبر : 2571
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور گفت: سالانه ۸۳۴ هزار تن آبزی در کشور تولید می شود که رقم قابل قبولی است. به گزارش ایرنا، حسینعلی عبدالحی روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی ‘آبزی پروری نوین، فرصت ها و چالش ها’ در گرگان افزود: میزان صادرات نیز در این حوزه شرایط خوبی دارد و […]

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور گفت: سالانه ۸۳۴ هزار تن آبزی در کشور تولید می شود که رقم قابل قبولی است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی عبدالحی روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی ‘آبزی پروری نوین، فرصت ها و چالش ها’ در گرگان افزود: میزان صادرات نیز در این حوزه شرایط خوبی دارد و از این نظر وضعیت ما در جهان قابل قبول است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل بازار و حمایت خوب در تولید ماهیان سردآبی، ایران در رتبه دوم جهان قرار دارد.

وی بیان کرد: از مسوولان دانشگاه ها می خواهیم در زمینه آموزش مباحث شیلات و نوع آموزش متناسب با آبزی پروری در دانشگاه ها تغییر نگرش داشته باشند.

عبدالحی گفت: سیاست های راهبردی کشور این است که ظرفیت پژوهش در کشور افزایش پیدا کند و پاسخگوی نیازهای ملی باشد.

وی یادآور شد: بالا رفتن هزینه تولید، کاهش حمایت بنگاه های اقتصادی، بیماری های پیش روی ماهی ها، عدم توجه به مبانی زیست محیطی و آلودگی روزافزون منابع از مشکلات مهم آبزی پروری است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور اظهار کرد: رویکرد آبزی پروری استفاده از آب شور و لب شور به جای استفاده از آب شیرین است.

وی افزود: تامین ۵۰ درصد پروتئین دنیا از طریق آبزی پروری است و این رقم در کشور ما حدود ۴۰ درصد است که باید سهم آبزی پروری در تامین پروتئین را افزایش دهیم.

عبدالحی ادامه داد: متوسط مصرف آبزیان در دنیا بیش از ۱۹ کیلوگرم بوده اما در کشور ما حدود هشت کیلوگرم است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور یادآور شد: از سوی صندوق توسعه ملی ۱۰ هزار میلیارد ریال برای پرورش ماهی در قفس از طریق بانک کشاورزی اختصاص داده شده که درخواست داریم پرونده های متقاضیان این بخش سریع تر آماده و ارسال شود چون بستر خوبی برای پرداخت تسهیلات فراهم شده است.

وی با اشاره به طرح احیای جزایر و سواحل، بیان کرد: در جزایر فارو و قشم تحولات بزرگی دنبال می شود و همچنین بنیاد مستضعفان آمادگی کامل خود را برای سرمایه گذاری و حمایت در زمینه پرورش ماهی در قفس اعلام کرده است.

عبدالحی افزود: همچنین توافق دیگری را با بانک کشاورزی داشته ایم تا از منابع داخلی بانک با نرخ ۱۷ درصد به بخش شیلات کمک شود و برای کمک به بخش ماشین آلات و شناورها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور افزود: باید به سمت استفاده از روش های نوین صید حرکت کنیم و از ظرفیت جزایر برای روش های جدید از جمله صید با قلاب استفاده شود.

نخستین همایش ملی ‘آبزی پروری نوین، فرصت ها و چالش ها’ به مدت دو روز در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=2571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.