• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

مکانیزه کردن همه بخش‌های کشاورزی نیازمند ۲۴ هزار میلیارد ریال

  • کد خبر : 4224
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۸:۲۹

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه به ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جهت مکانیزاسیون کشاورزی در تمامی بخش‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان نیاز است که با راه اندزی خط سوم اعتباری که در برنامه کاری قرار دارد می توان به این حجم سرمایه گذاری دست یافت. به […]

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه به ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جهت مکانیزاسیون کشاورزی در تمامی بخش‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان نیاز است که با راه اندزی خط سوم اعتباری که در برنامه کاری قرار دارد می توان به این حجم سرمایه گذاری دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در آذربایجان شرقی، کامبیز عباسی در حاشیه همایش سراسری روسای ادارات مکانیزاسیون و معاونان بهبود تولیدات گیاهی مراکز استان های کشور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:حمایت از تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی از جمله تراکتورسازی ایران در دستور کار قرار دارد و خط دوم اعتبار برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در کشور راه اندازی شد.

وی افزود: ۸۰۰۰ میلیارد ریال خط اعتباری دوم برای این منظور از سوی وزارت جهاد کشاورزی گشایش اعتبار شده است.

به گفته عباسی از نیمه دوم سال گذشته در مجموع بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار بری این منظور اختصاص یافته که از این میزان اعتبار اختصاص یافته، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال جذب شده است.

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد اعتبار اختصاصی برای خرید ماشین آلات کشاورزی تولید داخل صرف شده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت از تولید داخل در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی تولید ماشین آلات کشاورزی داخلی از جمله تراکتورسازی را در تامین و تولید ادوات کشاورزی مورد نیاز کشور را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار احصاء سهم اعتبارات و توسعه ای صنعت ماشین سازی های کشاورزی به عنوان صنعت اثرگذار در امنیت غذایی و در واقع امنیت ملی کشور شد.

عباسی افزایش شاخص بهره وری را نیز موررد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به محدودیت دسترسی به منابع آبی در کشور وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تولید محصول بیشتر به ازای آب کمتر است که این امر از طریق توسعه آبیاری تحت فشار وسامانه های نوین آبیاری، توسعه کشاورزی حفاظتی، انتقال کشت بهاره به کشت پائیزه برای استفاده از منابع و بارندگی های این فصل، توسعه کشت نشائی برای تولید کنترل شده و مواردی از این دست محقق می شود که در این راستا مکانیزاسیون کشاورزی هم همسو با این امر شده و به سمت مدیریت بهتر مصرف آب در بخش کشاورزی هدایت می شود.

وی از گندم به عنوان شاخص در این این زمینه یاد کرد و اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی تولید یک کیلوگرم گندم به ازای یک متر مکعب آب را در صدر برنامه های افزایش شاخص بهره وری آب دارد که این شاخص برای تمامی محصولات کشاورزی تعریف و در برنامه کاری قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.