• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
11

منعی برای تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز نداریم

  • کد خبر : 3192
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ منعی برای استانداری کرمان در تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز وجود ندارد و در صورتی که آب جدید تولید شود، وزارت نیرو خریداری می کند. به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کویر، خلیل آقایی صبح امروز در جلسه ای با استاندار کرمان اظهار کرد: کشاورزی خرده مالکی مشکل دارد و […]

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ منعی برای استانداری کرمان در تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز وجود ندارد و در صورتی که آب جدید تولید شود، وزارت نیرو خریداری می کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کویر، خلیل آقایی صبح امروز در جلسه ای با استاندار کرمان اظهار کرد: کشاورزی خرده مالکی مشکل دارد و اراضی خرد یکی از بحث های جدی ما در این بخش است و در تجهیز و نوسازی اراضی، برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اعتبار گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه امروز نمی توانیم در بخش کشاورزی یک نسخه برای همه بپیچیم، افزود: مشکل اصلی ما چاه های غیرمجاز است و یکی از علل عدم اجرای آبیاری تحت فشار، بحث حق آبه هاست.

آقایی تصریح کرد: هیچ منعی برای استانداری کرمان در تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز وجود ندارد و در صورتی که آب جدید تولید شود، وزارت نیرو خریداری می کند.

وی با بیان اینکه استان هیچ محدودیتی در رابطه با آب ندارد و می تواند چاه های غیرمجاز را ببندد اظهار کرد: مردم آب را بدون اجازه از این چاه ها برداشت و استفاده می کنند و هیچ پرداختی ندارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ما پیشنهاد دادیم، اگر همه چاه های غیرمجاز را سه لیتر بر ثانیه مجوز دهیم، ۷ میلیارد مترمکعب صرفه جویی خواهیم داشت، اما در حال حاضر میزان زیادی آب از این چاه های بدون مجوز برداشت می شود.

آقایی در پایان بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب آبیاری تحت فشار در سال جاری برای استان کرمان است و مدیران استان می توانند این اعتبار را در هر منطقه‌ای که بخواهند، هزینه کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.