• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

منابع طبیعی مازندران برای مهار آتش جنگل ها درخواست بالگرد کرد

  • کد خبر : 11033
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
منابع طبیعی مازندران برای مهار آتش جنگل ها درخواست بالگرد کرد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران از آتش سوزی جنگل های دودانگه ساری و سوادکوه خبر داد و گفت: به دلیل صخره ای بودن این جنگل ها، خاموش کردن آتش به صورت دستی سخت و غیرممکن است و نیاز به بالگرد دارد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، […]

Atashsoozi_2فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران از آتش سوزی جنگل های دودانگه ساری و سوادکوه خبر داد و گفت: به دلیل صخره ای بودن این جنگل ها، خاموش کردن آتش به صورت دستی سخت و غیرممکن است و نیاز به بالگرد دارد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، اسحاق محسنی افزود: از آنجا که برای رسیدن به محل آتش سوزی باید پنج تا شش ساعت پیاده روی کرد، به منظور جلوگیری از گسترش آتش به بالگرد نیاز داریم.

وی با بیان اینکه بالا بودن دمای هوا عامل آتش سوزی اعلام شده است؛ اظهارکرد: اگر بالگرد اعزام نشود، تنها راه خاموش شدن آتش در جنگل های منطقه بارش باران است.

محسنی گفت: اکنون نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده اند و مدیریت بحران نیز درحال برنامه ریزی برای به پرواز درآوردن بالگرد است.

بر اساس گزارش هواشناسی مازندران دمای هوای روز گذشته استان تا ۴۱درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد که از مجموع مساحت عرصه های طبیعی استان یک میلیون ۱۸۷هزار هکتار زیرپوشش منطقه ساری است که ۷۹۴هزار هکتار آن جنگل ، ۳۸۷هزار هکتار مرتع و پنج هزارو ۵۰۰هکتار هم پارک های جنگلی است.

بخشی از جنگل های کلاردشت طعمه آتش شد
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت در استان مازندران از آتش سوزی در بخشی از عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان خبر داد.
وحید مشایخ گفت: آتش سوزی حوالی ساعت هشت صبح امروز در منطقه سنگ سرگ رودبارک آغاز شد که بلافاصله نیروها برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: دسترسی به منطقه محل آتش سوزی به دلیل جنگل و مسیرهای خطرناک مشکل بود اما نیروهای یگان حفاظت کلاردشت در ساعات اولیه وقوع این حادثه خود را به محل آتش سوزی رسانده اند و در حال خاموش کردن آتش هستند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت از علت وقوع آتش سوزی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: اولویت نخست، مهار آتش است و پس از آن علت وقوع این حادثه بررسی خواهد شد.

مشایخ برای خاموش کردن بموقع آتش و جلوگیری از سرایت آن به جنگل های منطقه خواستار همکاری مسوولان استانی و محلی شد.

حدود ۵۵ هزارو ۶۶۰ هکتاراز اراضی ملی زیرپوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت قرار دارد.

شهرستان گردشگرپذیر کلاردشت با برخورداری از ۱۹ روستا و حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲۵ هزار نفر جمعیت متغیر در غرب مازندران واقع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.