• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

منابع آب کشاورزی مدیریت نمی‌شود

  • کد خبر : 9163
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۶:۲۷
منابع آب کشاورزی مدیریت نمی‌شود

یک کارشناس کشاورزی معتقد است: کشور ما مشکل کمبود منابع آب ندارد، بلکه مشکلات ما در حوضه آب، نبود سیستم‌های مناسب انتقال آب، نبود مدیریت صحیح و استفاده نشدن بهینه از آب است. محمدجواد بهتاش، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمبود بارندگی و مواجهه با پدیده خشکسالی […]

abyari_sonnati_gharghabi_2یک کارشناس کشاورزی معتقد است: کشور ما مشکل کمبود منابع آب ندارد، بلکه مشکلات ما در حوضه آب، نبود سیستم‌های مناسب انتقال آب، نبود مدیریت صحیح و استفاده نشدن بهینه از آب است.

محمدجواد بهتاش، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمبود بارندگی و مواجهه با پدیده خشکسالی در کنگره جهانی ۱۹۹۰ کیوتو به کشورها، اعلام و براساس آن مشخص شد در چه بازه‌هایی با کمبود بارش مواجه می‌شوند. باید برای این کمبودها به دنبال راه حل باشند، اما مسئولین بدون توجه به این مساله دست روی دست گذاشتند. باید به دنبال راه حلی برای خروج از این بحران باشیم.

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته برای تغییر الگوی کشت و نحوه استفاده از آب برنامه‌ریزی می‌شد و از هدررفت آب جلوگیری می‌شد اکنون با مساله محدودیت و کمبود آب رو به رو نمی‌شدیم. بدون انجام هیچ کدام از این فعالیت‌ها، چگونه می‌توان انتظار داشت که آب همواره وجود داشته باشد و نیاز ما تامین شود.

بهتاش تصریح کرد: به زارعان و کشاورزان آموزش داده نشد تا بدانند در مقابله با پدیده خشکسالی باید چه فعالیت‌هایی انجام دهند و از چه نوع ماشین‌آلاتی استفاده کنند تا بهترین بهره‌وری را از زمین داشته باشند.

این کارشناس کشاورزی تاکید کرد: اگر سیاست‌های کلی بخش کشاورزی اصلاح شود و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار دهیم و به آن عمل کنیم بسیاری از مشکلات این بخش نظیر کمبود آب حل خواهد شد، اما در حال حاضر هیچ‌کدام از این برنامه‌ها وجود ندارد و تمامی مشکلات بخش کشاورزی را با مسکن‌های مقطعی رفع می‌کنیم که این مساله هیچ کمکی به آینده این بخش نخواهد کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.