• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

معاون وزیر: هدف سامانه ۱۵۵۹ اطلاع رسانی زراعی و فنی به کشاورزان است

  • کد خبر : 16491
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
معاون وزیر: هدف سامانه ۱۵۵۹ اطلاع رسانی زراعی و فنی به کشاورزان است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه ۱۵۵۹ با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری ها طراحی و راه اندازی شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سامانه […]

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه ۱۵۵۹ با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری ها طراحی و راه اندازی شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سامانه ۱۵۵۹ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و باشگاه کشاورزان یزد افزود: در برخی کشورها همچون کانادا، اطلاع رسانی به کشاورزان در یک مجموعه اطلاع رسانی متمرکز شده از این رو این سامانه را راه اندازی کردیم.
وی تاکید کرد: باید تمرکز همه صاحب نظران در یک رسانه و سایت باشد و در ادامه مسیر پاسخگویی به مردم و افزایش خدمات فنی آن به کشاورزان را تقویت کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از این خدمات اطلاعات هواشناسی به کشاورزان و اعضاست که می توان با تکیه بر آنها در زمان حوادث طبیعی مانند سرما و یخبندان مانع نابودی محصولات شد.
به گفته کشاورز، اطلاعات هواشناسی در دنیا تا سه ماه قابل اعتماد است و در کشور ما تا چهار هفته می توان به آن اتکا کرد بنابر این باید از این فرصت برای تقویت فعالیت های کشاورزی استفاده کرد.
وی در ادامه، یزد را خشک ترین استان کشور معرفی کرد و گفت: در کنار یزد، خراسان جنوبی نیز در زمره استانهای خشک قرار دارد
با بیان اینکه با وجود خشکسالی، یزد می تواند قطب تولید کودهای شیمیایی و عناصر غذایی شود افزود: با توجه به شرایط خاص این استان باید انتظارها در این خطه متناسب با ظرفیت ها دیده و تعریف شود از این رو باید روی افزایش تولید کودهای شیمیایی تا رسیدن به مرحله صادرات متمرکز شد.
وی گفت: باید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توجه ویژه ای به عناصر غذایی مورد نیاز کشاورزان و نیز تقویت گیاهان دارویی و گیاهان آفت کش داشته باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اگر در این استان باران کم می بارد در بسیاری از زمینه های دیگر شرایط رشد دارد بنابر این باید با تکیه بر واقعیت ها به سمت و سوی داشته ها رفت و منتظر آب نماند.
کشاورز اضافه کرد: بعید می دانم انتقال آب بین حوزه ای برای مصرف کشاورزی قابل انتقال باشد و مباحث مطرح شده بیشتر جنبه شعار داشته و از لحاظ زیست محیطی هم مشکلاتی دارد ولی بحث آب شرب، وظیفه حاکمیتی است و انجام می شود.
** ارائه خدمات رایگان مشاوره و فنی به کشاورزان
معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم درباره خدمات این سامانه گفت: در حال حاضر سامانه ۱۵۵۹در ۱۷ استان کشور فعال شده و در مابقی استان ها نیز در فصل آینده آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: تمام خدمات این سامانه به جز کودها و نهاده ها که با تخفیف ویژه و قیمت مناسب به کشاورزان عضو فروخته می شود رایگان است.
در این مراسم سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد درباره خدمات ارائه شده در باشگاه کشاورزان استان و سامانه ۱۵۵۹گفت: ارائه خدمات ویژه آب و خاک ، هواشناسی ، مشاورزه فنی برای نهاده ها ، اطلاع رسانی مستمر درباره قیمت نهاده ها ، برگزاری آموزش های رایگان بخشی از خدمات این باشگاه به کشاورزان عضو است.
فهیمی افزود: فراهم آوردن شرایط خرید نهاده ها با یک تماس تلفنی و انتقال مستقیم آن با قیمت های مناسب و امکان خرید سفارش گذاری نهاده ها و انتقال آن از دیگر خدمات این باشگاه است.
** کشاورزان با تماس با ۱۵۵۹ عضو باشگاه می شوند
مسئول باشگاه کشاورزان گفت: هر فرد به محض تماس با سامانه ۱۵۵۹ و ارائه مشخصات و شماره کد ملی عضو باشگاه می شود.
مهدی احتشام فر افزود: عضو جدید بعد از مراجعه به مرکز خدمات حمایتی کشاورزی استان در بلوار دانشجو ، کوچه ۱۴ قبل از میدان شهدای محراب می تواند از خدمات این باشگاه بهره مند شود.
در این مراسم ملازاده معاون فنی و امور تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و استاندار یزد نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.