• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

معاون وزیر نیرو: روش های سنتی یک دهم آب مورد نیاز تهران را نیز تامین نمی کند

  • کد خبر : 6945
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
معاون وزیر نیرو: روش های سنتی یک دهم آب مورد نیاز تهران را نیز تامین نمی کند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: تهران سالانه به یک میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که روش های سنتی حتی یک دهم این نیاز را نیز تامین نمی کند. به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا دائمی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی و جهانی آب در محل […]

tasfiye_khane_fazelabمعاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: تهران سالانه به یک میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که روش های سنتی حتی یک دهم این نیاز را نیز تامین نمی کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا دائمی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی و جهانی آب در محل کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: باید برای تامین آب مورد نیاز کلان شهری مانند تهران الگوهایی با قابلیت اجرا ارائه شود.

وی تاکید کرد: امروزه تهران با جمعیتی حدود ۱۲ میلیون نفر مواجه است که تامین آب این میزان جمعیت باید با دقت و برنامه ریزی صورت گیرد.

دائمی گفت: روش های سنتی مانند استفاده از قنات ، برداشت مستقیم از چاه و نهرها جوابگو نیست و باید به سمت روش های پیشرفته حرکت کنیم که لازمه آن داشتن فرهنگ صحیح مصرف آب است.

وی ادامه داد: اینکه کشور از نظر آب در شرایط بحران قرار دارد قابل قبول همه است که فرونشست های زمین و اتفاقاتی که در حوزه محیط زیست و آلودگی انواع منابع آبی پیش می آید نشان دهنده این وضعیت است.

معاون وزیر نیرو افزود: دولت ، نهادها ، سازمان های مردم نهاد و مردم هر کدام در این زمینه مسوولیت مربوط به خودشان دارند و اگر بخواهیم شاهد مدیریت پیوسته آب در کشور باشیم باید تمام این مولفه ها در کنار هم قرار گیرند.

دائمی ادامه داد: وزارت نیرو به عنوان متولی مدیریت آب در کشور اقداماتی انجام داده و اخطارهای لازم را از یک دهه پیش در زمینه منابع آب اعلام کرده بود.

وی گفت: وزارت نیرو در اعتبارات خود در سال ۹۴ بخش زیادی را به مباحث غیر سازه ای آب مانند لایروبی قنوات ، حفاظت از تالاب ها و حل مشکلات تالاب هایی مانند ارومیه ، هامون ، بختگان و دیگر حوضه های آبی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم بین مباحث فنی و فرهنگی در بحث آب پیوند ایجاد کنیم گفت: برنامه های وزارت نیرو برای معضل آب تدوین شده اما اجرای آنها به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست ، بلکه نیاز به اخلاق زیستی و فرهنگ استفاده از منابع آب داریم.

کمیسیون ملی یونسکو و کرسی یونسکو در بازیافت آب به منظور بزرگداشت روز ملی آب (۱۳اسفند) و روز جهانی آب (دوم فروردین) نشستی را با شعار ‘ آب و توسعه پایدار’ امروز – چهارشنبه -در سالن اجتماعات این سازمان برگزار کرده است.

این نشست در خصوص ترویج فرهنگ احترام به آب و جلب توجه جامعه به راهکارهای ساده ای که از طریق بازیافت آب، صرفه جویی در مصرف و بهره وری آب را به دنبال دارد، تدارک دیده شده است.

در کنار این نشست نمایشگاهی از ایده ها و فعالیت های مرتبط با حوزه بازیافت آب در قالب طرح هایی متنوع برپاست.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=6945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.