• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

معاون وزیرجهاد کشاورزی: ایران در گروه الف صادرکنندگان آبزی به اروپاست

  • کد خبر : 3209
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در گروه الف کشورهای صادرکننده میگو، خاویار و ماهیان دریایی به کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد. به گزارش ایرنا، مهدی خلج روز پنجشنبه درحاشیه بازدید وزیرجهاد کشاورزی از مجتمع میگوی پرورشی جزیره شیف بوشهر درجمع خبرنگاران افزود:امسال هیچ مشکلی در زمینه میگوی پرورشی درایران وجود ندارد و پیش بینی […]

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در گروه الف کشورهای صادرکننده میگو، خاویار و ماهیان دریایی به کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی خلج روز پنجشنبه درحاشیه بازدید وزیرجهاد کشاورزی از مجتمع میگوی پرورشی جزیره شیف بوشهر درجمع خبرنگاران افزود:امسال هیچ مشکلی در زمینه میگوی پرورشی درایران وجود ندارد و پیش بینی می شود، میزان تولید آن از ۱۲هزار تن پارسال به ۱۸هزار تن در سال جاری افزایش یابد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهارکرد: این سازمان به عنوان تنها مرجع صلاحیت دار صدور گواهی سلامت محصولات پروتیینی صادراتی در اجرای وظایف قانونی، نظارت و پایش مستمر بر تولید و صادرات را انجام می دهد.

خلج ادامه داد: گواهی صادر شده توسط سازمان دامپزشکی مورد تایید مجامع بین المللی و مکانیزم اطمینان بخش سلامت محصول صادراتی است که کارکنان این سازمان همه مراحل را مورد نظارت بهداشتی قرار می دهند.

وی یادآورشد: میگو دارای هفت بیماری ویروسی است که براساس نتایج پایش ها و کنترل ها هیچ مشکلی در ارتباط با ابتلای میگوهای پرورشی در کشور وجود ندارد.

رییس سازمان دامپزشکی گفت: با اینکه عوامل بیماری زای ویروسی تهدیدی جدی برای مجتمع های پرروش میگو است و این امر در کشورهای جنوب شرقی آسیا مشکل آفرین شده اما در سایت های پرورش میگوی ایران هیچ موردی از ابتلای به این عوامل بیماری زا مشاهده نشده است.

خلج افزود: استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی کشور به شمار می رود و بازدید وزیر جهاد کشاورزی از سایت های پرورشی این نوع آبزی نیز برای کمک به فعالان این بخش است.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به صادرات پایدار و بهداشتی فکر می کند یادآور شد: تولید محصولات بهداشتی و سالم با کیفیت بالا افزون بر حفظ سلامت جامعه، راه خود را برای ورود به بازارهای صادراتی باز کرده است و بدین ترتیب هیچ گاه محصول تولیدشده روی دست بهره برداران نخواهد ماند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.