• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2

معاون وزیرجهادکشاورزی: بخش کشاورزی عامل کم آبی در کشور نیست

  • کد خبر : 2552
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

به گزارش ایرنا،’اسکندر زندی ‘روز سه شنبه درهمایش ملی’ مدیریت آب در مزرعه’ که در سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) درمشکین دشت استان البرز برگزار شد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه های متعددی برای کاهش آب در مزرعه دارد که تلاش براین است تا گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی جایگزین […]

به گزارش ایرنا،’اسکندر زندی ‘روز سه شنبه درهمایش ملی’ مدیریت آب در مزرعه’ که در سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) درمشکین دشت استان البرز برگزار شد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه های متعددی برای کاهش آب در مزرعه دارد که تلاش براین است تا گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی جایگزین محصولات’ آب بر’ درکشور شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از آب ، توسعه کشت گلخانه ای در کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موضوع آب از گذشته تا کنون برای کشور امری مهم و حیاتی بوده، گفت: تغییر اقلیم و به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بخش آب از مواردی است که بر کاهش منابع آبی کشور تاثیر گذاشته است.

وی گفت: براین اساس، رویکرد برنامه ششم توسعه در موضوع آب با نگاه بهره وری مناسب و کارآمدتر از این مایع حیاتی با استفاده از روش های نوین معطوف خواهد شد.

رییس سازمان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه نباید بخش کشاورزی را عامل اصلی کم آبی در کشور دانست، افزود: کشاورزی از قدیم الایام در کشور رواج داشته و اینکه امروز آمار و ارقامی درخصوص میزان بالای مصرف آب به این بخش نسبت داده می شود، جای سووال دارد.

وی بیان کرد: باید ریشه های کم آبی را به صورت علمی و شفاف در کشور بررسی کرد و انتظار این است علت ها به صورت آشکار و شفاف بیان شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون هشت میلیون هکتار زمین زراعی آبی در کشور وجود دارد که با بررسی دقیق میزان مصرف آب در این بخش به این نتیجه خواهیم رسید که آمار و ارقام های اعلام شده در این بخش باید مورد تجدید نظر قرار یگرد.

وی افزود: اکنون وضعیت آب درکشور مناسب نیست، اما همه تقصیرها را نمی توان به بخش کشاورزی نسبت داد و این موضوع باید کارشناسانه بررسی شود.

درهمایش ملی مدیریت آب در مزرعه که به مدت یک روز در مشکین دشت البرز برگزارشد ، کارشناسان و محققان بخش کشاورزی راه های استفاده بهینه از آب و تغییر الگوهای کشت را بررسی کردند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=2552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.