• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
10

معاون سازمان جنگل ها: احیای منابع طبیعی برقراری عدالت اجتماعی را تسریع می کند

  • کد خبر : 8279
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
معاون سازمان جنگل ها: احیای منابع طبیعی برقراری عدالت اجتماعی را تسریع می کند

معاون آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: احیای منابع طبیعی و حوزه های آبخیز در مناطق مختلف کشور، روند برقراری عدالت اجتماعی را در آن مناطق تسریع می کند. به گزارش ایرنا، پرویز گرشاسبی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان […]

martaمعاون آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: احیای منابع طبیعی و حوزه های آبخیز در مناطق مختلف کشور، روند برقراری عدالت اجتماعی را در آن مناطق تسریع می کند.
به گزارش ایرنا، پرویز گرشاسبی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: در هر منطقه ای که به احیای منابع طبیعی و احیای حوزه های آبخیز بیشتر توجه شود، ماندگاری مردم در آن مناطق بیشتر و مهاجرت آنها به نقاط دیگر کمتر می شود که این موضوع در ارتباط با مناطق دوردست و مرزی کشور بیشتر صدق می کند.

وی گفت: یکی از رویکردهای امسال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری انتخاب حوزه های آبخیز پایلوت توسط هر استان است که در آن حوزه اقدامات متمرکز در ارتباط با مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه های آبخیز انجام می شود و برای تحقق این مهم باید منابع انسانی و منابع طبیعی در کنار هم دیده شوند.

گرشاسبی به تداوم اجرای پروژه های بین المللی پایلوت به عنوان یکی دیگر از ماموریت های امسال سازمان جنگل ها اشاره و یادآور شد: امسال مناطقی که به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و پروژه های بین المللی حبله رود، منارید، و ترسیب کربن در آن مناطق در حال اجراست، تداوم خواهد یافت و این پروژه ها در ۲۶ استان کشور تعمیم پیدا می کند.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها گفت: برای حفظ و احیای منابع طبیعی و ایجاد پایداری در طبیعت لازم است به کارکردهای دیگر منابع طبیعی همچون تولید آب، محصولات فرعی و انرژی های نو تمرکز شود.

گرشاسبی به برنامه ششم توسعه کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجایی که محوریت برنامه ششم موضوع آب، محیط زیست و مقابله با پدیده خشکسالی است، توجه بیشتر به عوامل اقتصادی منابع طبیعی همچون تامین آب، ترسیب کربن و حفاظت خاک از اهمیت بسزایی برخوردار است و براین اساس و طبق بررسی های بعمل آمده، چنانچه در طول برنامه ششم توسعه ۱۴میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شود، افزون بر ۱۲ میلیارد متر مکعب آب استحصال خواهد شد.

وی با انتقاد از اعمال مدیریت دولتی بر عرصه های منابع طبیعی تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر عرصه های منابع طبیعی به صورت دولتی مدیریت شده و درخیلی از مناطق نتایج تخریبی نیز به همراه داشته است که ضروری است نگاه دولتی بر این عرصه ها کنار گذاشته شود و مشارکت مردمی و سایر دستگاه ها در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: انسان ها در ارتباط با طبیعت هم می توانند نقش تخریب گر داشته باشند و هم نقش احیاگری که باید با استفاده از فعالیت های ترویجی و فرهنگ سازی روحیه احیاگری در جامعه تقویت شود .

وی استان تهران را یکی از قطب های جمعیتی کشور دانست و یادآور شد: به خاطر جمعیت بالای این استان اهمیت منابع طبیعی از لحاظ اوقات فراغت، تامین آب و حفظ خاک از اولویت ویژه ای برخوردار است و باید با برنامه ریزی جامع و کارآمد و مشارکت مردم و تمام دستگاه ها، نسبت به احیای منابع طبیعی و حوزه های آبخیز اقدامات موثرتری در این زمینه صورت پذیرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.