• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم: کارمزد وام روستانشینان مرزی صفر شد

  • کد خبر : 14577
  • ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم: کارمزد وام روستانشینان مرزی صفر شد

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از افتتاح ۷۰ طرح مشارکت اقتصادی روستاییان در دهه مبارک فجر و جزئیات این طرح خبر داد. «سیدابوالفضل رضوی» در میزگرد طرح مشارکت اقتصادی روستاییان سراسر کشور که در روزنامه ایران برگزار شد، افزود: این طرح برای تقویت […]

nahad_riyasatjomhoori_manateghmahroom_roostaبه گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از افتتاح ۷۰ طرح مشارکت اقتصادی روستاییان در دهه مبارک فجر و جزئیات این طرح خبر داد.
«سیدابوالفضل رضوی» در میزگرد طرح مشارکت اقتصادی روستاییان سراسر کشور که در روزنامه ایران برگزار شد، افزود: این طرح برای تقویت ساختار اقتصادی روستاها از پارسال پایه گذاری و از آغاز امسال در برخی استان ها اجرا شد.
به گفته او، در دهه مبارک فجر ۷۰ طرح در این زمینه راه اندازی می شود و تا پایان سال شمار این طرح ها به ۱۵۰ مورد در سراسر کشور می رسد.
رضوی تصریح کرد: روستانشینان، روستاییان مهاجر یا شهرنشینان علاقه مند به توسعه روستایی می توانند شرکت سهامی خاص یا شرکت تعاونی تشکیل دهند.
وی گفت: دولت برای ۲۵ خانوار با آورده ۴۰ درصد هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام، برای ۵۰ خانوار با آورده ۳۵ درصد ۱۰ میلیارد ریال وام و برای یکصد خانوار با آورده ۳۰ درصد تا سقف ۲۰ میلیارد ریال وام پرداخت می کند.
به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، در صورت مشارکت ۱۵۰ خانوار با آورده ۲۵ درصد تا سقف ۳۰ میلیارد ریال وام و برای ۲۰۰ خانوار به بالا تا ۸۰ درصد بدون هیچ سقفی وام تعلق می گیرد.
رضوی افزود: برای روستاهای سراسر کشور در این طرح کارمزد سه درصد در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در این طرح کارت ملی خانوارهای روستایی به عنوان وثیقه دریافت می شود و روستاییان و سرمایه گذاران می توانند نوع طرح خود را تعیین کنند.
به گفته او، برای بازپرداخت وام طرح های روستایی دو سال تنفس در نظر گرفته شده است و مدت زمان پرداخت وام نسبت به نوع طرح و شمار سهامداران، سه تا پنج سال خواهد بود.
این مقام مسئول اضافه کرد: برای روستانشینان مرزی که از مرزهای کشور حفاظت می کنند، برای ۲۰۰ خانوار با آورده ۱۰ درصد، ۹۰ درصد وام تعلق می گیرد که کارمزد آن برای این روستاییان صفر خواهد بود.
برای نمونه روستانشینان مرزی با آورده پنج میلیارد ریال می توانند ۴۵ میلیارد ریال وام دریافت کنند.
دولت با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و نیز برای افزایش همکاری مردم در فعالیت های اقتصادی بر پایه بند هشتم اصل سوم قانون اساسی، طرح مشارکت اقتصادی روستاییان سراسر کشور را پیگیری می کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.