• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور: اجرای رهنمودهای رهبری را محور اقتصاد قرار دهیم

  • کد خبر : 16065
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور: اجرای رهنمودهای رهبری را محور اقتصاد قرار دهیم

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور با بیان اینکه باید کاری کنیم که روستاییان از کار خود درآمد داشته باشند گفت: باید سهولت اداری و مالی را برای مردم فراهم کنیم و بر این اساس اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری را محور اقتصاد قرار دادیم. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ابوالفضل […]

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور با بیان اینکه باید کاری کنیم که روستاییان از کار خود درآمد داشته باشند گفت: باید سهولت اداری و مالی را برای مردم فراهم کنیم و بر این اساس اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری را محور اقتصاد قرار دادیم.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ابوالفضل رضوی عصر چهارشنبه در نشستی با فرمانداران و مدیران دستگاه های دولتی استان خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان با بیان اینکه تولید ثروت از کار حاصل می شود نه از یارانه نقدی اظهار کرد: ۹ دهک جامعه روستایی ما در حال حاضر در حاشیه نا امن زندگی می کنند.
رضوی با بیان اینکه در کشور ما سالانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان گردش پولی لباس وجود دارد افزود: این لباسها نیز عمدتا وارداتی است و به همین دلیل باید این تولیدات را به روستاها سوق دهیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: باید تولید مواد غذایی و پوشاک را در هر یک از روستاها برنامه ریزی نماییم و با ایجاد اشتغال مهاجرت را از روستاها کاهش دهیم.
وی با اشاره به بازدیدی که از روستاهای استان خوزستان به ویژه بخش شعیبیه شوشتر انجام داد تصریح کرد: مردم روستایی خوزستان مردم بزرگی هستند که ما حق آنها را ادا نکردیم.
رضوی گفت: چرا باید وضعیت معیشت روستاییان خوزستان که روی نعمت آب زندگی می کنند اینگونه باشد و ۶۰ درصد روستاییان از آب مصرفی محروم باشند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه در روستاهای کشور ما سه مشکل عمده وجود دارد، تصریح کرد: نخست نداشتن درآمد کافی روستاییان برای زندگی و نداشتن اشتغال جوانان تحصیل کرده روستا است.
وی مشکل دیگر را تبعیض در ارائه خدمات بین روستاییان و شهرنشینان دانست و افزود: در همین مسائل آموزش و پرورش چرا باید یک روستایی نتواند رشته تحصیلی مطلوب خود را ادامه دهد.
رضوی با بیان اینکه آموزش در روستاها در کل کشور توسط دستگاه ها و آموزش و پرورش انجام نمی شود، تاکید کرد: آموزش به روستاییان باید در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: نداشتن رتبه یک در کنکور از میان روستاییان، یعنی نداشتن عدالت آموزشی در کشور و باید آموزش و پرورش این عدالت آموزشی را برقرار کند.
رضوی گفت: عامل دیگر در تبعیض، نحوه ارائه خدمات است که این مشکل مربوط به نظام برنامه ریزی کشور است چرا که مرکزمحور است و در ارائه خدمات به روستاییان مشکل دارد.
وی سومین مشکل روستاهای کشور را نیاز روحی روانی روستاییان و عشایر به احترام دانست و گفت: این نیاز از سوی مسئولان نادیده گرفته شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این خصوص تصریح کرد: در شوراهای اسلامی شهرها اعضا حق جلسه دریافت می کنند اما در شوراهای اسلامی روستاها حق جلسه ای وجود ندارد که باید نگاه ما به روستا و روستاییان تغییر یابد چرا که در غیر این صورت امکان توسعه روستا وجود ندارد.
رضوی ادامه داد: توسعه فرایندی مسمتر، متوازن، همه جانبه، درونزا و تحول آفرین است که باید به این شکل به توسعه روستایی فکر کنیم.
وی یادآور شد: فرهنگ تعاون و همیاری در روستاهای کشور در سال های ۵۸ و ۵۹ بی نظیر بود اما اکنون متاسفانه این فرهنگ تعاون به دلیل مسائل معیشتی و دیگر خدمات کاهش یافته است که باید آن را تقویت کرد.
در استان خوزستان ۶ هزار و ۴۰۴ روستا وجود دارد که چهار هزار و پنج روستا دارای سکنه، ۵۰ روستا دارای بیش از ۲۰۰ خانوار و ۱۶ روستا دارای بیش از ۱۰۰ خانوار است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.