• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

معاون آب و خاک وزارت کشاورزی منصوب شد

  • کد خبر : 9600
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
معاون آب و خاک وزارت کشاورزی منصوب شد

علی مراد اکبری با حکم حجتی به عنوان معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع منصوب شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، پس از روی کار آمدن محمود حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در دولت یازدهم، روند انتصاب و تغییرات به کندی شکل گرفت […]

entesabعلی مراد اکبری با حکم حجتی به عنوان معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، پس از روی کار آمدن محمود حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در دولت یازدهم، روند انتصاب و تغییرات به کندی شکل گرفت و معاونان و مسئولان این وزراتخانه یکی پس از دیگری میزشان را به هم می‌دادند که البته یکی از دلایل این تغییرات آهسته، نپذیرفتن مسئولیت از سوی مدیران سابق وزارت جهاد کشاورزی به دلیل آشفتگی بیش از حد بخش‌های کشاورزی است که در گذشته ایجاد شده بود.

حالا هم که سجادی معاونت آب، خاک و صنایع را به اکبری تحویل داد می‌توان گفت که کابینه حجتی تکمیل شده و همه مسئولان از منتخبین جدید در این دوره وزرات جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند.

اکبری مانند دیگر مدیران تازه روی کار آمده سابقه طولانی در این وزارتخانه دارد. وی پیش از این به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی برخی استان‌های کشور، مشاور وزیر و قائم مقام مجری طرح سامانه‌های آبیاری استان های مرزی کشور و مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور فعالیت می‌کرد.

این انتصاب پس از استعفای سینکی به عنوان قائم مقام بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و منصوب شدن علی اکبر مهرفرد به جای وی، دومین تغییر و انتصاب در این وزارتخانه در سال جاری است.

حمایت دولت از طرح های حفظ و پایداری منابع آب و خاک
وزیر جهادکشاورزی گفت: دولت تدبیر و امید بیشترین توجه و حمایت را از طرح های حفظ، پایداری و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک کشور داشته و دارد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در مراسم معارفه معاون جدید آب و خاک این وزارت، اظهار داشت: علیرغم محدودیت های منابع آب و خاک، متاسفانه در گذشته اقدامات اساسی در زمینه حفظ و پایداری این منابع صورت نگرفته است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آب و خاک کشور در دولت یازدهم، افزود: هم اکنون پنج طرح با پنج مجری به منظور بهره برداری مناسب از منابع آب و خاک کشور در حال اجراست.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و مهندسی قطعه بندی در بهره وری منابع آب و خاک کشور موثر است، گفت: تغییر رویکرد وزارت جهادکشاورزی به موضوع آب حوزه کشاورزی موجب گرایش کارشناسان و کشاورزان به مصرف بهینه آب شده است.

حجتی تصریح کرد: این تغییر رویکرد باید در سایر حوزه های مصرف آب کشور نیز تسری یابد.

وی اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی علاوه بر گسترش اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی، مجموعه ای از اقدامات و توصیه های فنی را برای مصرف بهینه آب کشاورزی و حفاظت از منابع خاک کشور در دستور کار دارد.

براساس این گزارش، در این مراسم از سوی وزیر جهادکشاورزی، علی مراد اکبری به عنوان معاون آب و خاک معرفی و از زحمات سیدرحیم سجادی معاون پیشین تقدیر شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.