• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
11
در سال 1398، محقق شد:

مسدودسازی بیش از ۵۰۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان اصفهان

  • کد خبر : 25249
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
مسدودسازی بیش از ۵۰۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان اصفهان

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون، بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در این استان، مسدود شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مسعود میرصادقی، استان اصفهان را حائز رتبه نخست اصلاح الگوی کشت در کشور  دانست و اظهار کرد: طرح تعادل‌بخشی یکی از طرح‌های […]

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون، بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در این استان، مسدود شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مسعود میرصادقی، استان اصفهان را حائز رتبه نخست اصلاح الگوی کشت در کشور  دانست و اظهار کرد: طرح تعادل‌بخشی یکی از طرح‌های ضروری کشور برای حفظ منابع آب زیر زمینی‌ای که رو به نابودی است، انجام می‌شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان، بیان کرد: سالیانه در استان اصفهان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال آب  اضافه برداشت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بهره‌بردرای از ذخایر آب زیر زمینی که میلیون‌ها سال جمع‌آوری شده است با این شیوه و وضعیت، خطرناک است، متذکر شد: وزارت نیرو با تأکید شورای امنیت کشور نسبت به اجرای دقیق تأکید دارد، به‌طوریکه طرح تعادل بخشی در حال اجرا است.
مدیرعامل آب منطقه ای استان اصفهان، تعداد برنامه‌های طرح تعادل‌بخشی را ۱۵ برنامه برشمرد و اذعان داشت: از اهم برنامه‌های طرح تعادل‌بخشی می‌توان به بستن چاه‌های غیر مجاز، اصلاح و تعدیل پروانه‌های موجود و کنترل برداشت‌ها از طریق نصب کنتورهای هوشمند و اطلاع رسانی‌ها، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه طرح تعادل‌بخشی با لحاظ کردن شرایط منطقه‌ای انجام خواهد شد، افزود: دنبال این هستیم که کشاورزان با اصلاح الگوی کشت، کشاورزی پایداری داشته باشند.
میر محمد صادقی بیان داشت: در حال حاضر استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی، تهران و کرمان بدترین وضعیت آبی زیر زمینی را در کشور دارند که موضوع بصورت بحرانی دنبال می‌شود.
مدیرعامل آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه موضوع تخلفات پیگیری و در مراجع قضایی در جریان است و همه وارث این وضعیت آبی و در برابر آن مسئول هستیم، افزود: امسال تا کنون بیش از ۵۰۰ حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شده است.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.