• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

مرگ بیش از یک هزار قطعه ماهی در مهاباد

  • کد خبر : 11712
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۷:۴۱
مرگ بیش از یک هزار قطعه ماهی در مهاباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بیش از یک هزار قطعه ماهی براثر آلودگی قسمتی از آب رودخانه در نزدیکی روستای «کوتر» این شهرستان به مواد شیمیایی تلف شدند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا؛ کامران حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: این حادثه در اثر استفاده از مواد شیمیایی […]

mahi_abzi_shilat_marg_aloodegi_bimari_2رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بیش از یک هزار قطعه ماهی براثر آلودگی قسمتی از آب رودخانه در نزدیکی روستای «کوتر» این شهرستان به مواد شیمیایی تلف شدند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا؛ کامران حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: این حادثه در اثر استفاده از مواد شیمیایی برای صید ماهی در قسمتی از آب رودخانه در نزدیکی روستای کوتر اتفاق افتاده است.

حسینی افزود: در این حادثه بیش از یک هزار قطعه ماهی و صدها قطعه از دیگر گونه های آبزی و کنار آبزی بر اثر مسمومیت به مواد شیمیایی تلف شدند.

وی اضافه کرد: تیمی از کارشناسان این اداره برای بررسی وضعیت به محل اعزام شده اند و تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان این حادثه در جریان است.

حسینی گفت: بر اثر استفاده از مواد شیمیایی، آب بخش عمیق رودخانه به ابعاد شش در ۱۵۰ متر آلوده شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: هر چند تاکنون مشخص نشده که متخلفان چه ماده ای را در آب ریخته اند، اما با توجه به تلف شدن سایر گونه های دیگر از جمله قورباغه و خرچنگ به احتمال زیاد از یک ماده شیمیایی بسیار قوی استفاده شده است.

حسینی افزود: استفاده از مواد شیمیایی برای صید ماهی اقدامی غیرمعمول و غیر قانونی بوده که باعث تلف شدن دسته جمعی ماهی های کوچک و بزرگ شده و خسارات بسیار زیادی به محیط زیست و اکوسیستم منطقه وارد می کند.

وی با هشدار نسبت به عدم مصرف این ماهی ها اضافه کرد: مسمومیت ماهی ها بر اثر مواد شیمیایی باعث می شود که این مواد وارد بافت ماهی شده و در صورت مصرف ماهی های تلف شده توسط انسان احتمال مسمومیت نیز وجود دارد.

حسینی از اهالی این روستا و گردشگران نیز خواست تا از بین رفتن اثرات این مواد شیمیایی از آب قسمت آلوده برای مصارف انسانی و دامی استفاده نکنند.

وی اظهار کرد: سال گذشته نیز در یکی از روستاهای بخش خلیفان این شهرستان یک صیاد متخلف با استفاده از سموم اقدام به صید ماهی کرده بود که این فرد متخلف شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شد.

رودخانه کوتر مهاباد یکی از دو سرشاخه رودخانه این شهر است که از ارتفاعات این شهرستان سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی وارد سد مهاباد می شود.

شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.