• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
8

مرکز تحقیقات مولد قزل آلای عاری از بیماری در کشور راه اندازی می شود

  • کد خبر : 8618
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۵:۴۸
مرکز تحقیقات مولد قزل آلای عاری از بیماری در کشور راه اندازی می شود

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با توجه به دستیابی محققان داخلی به یافته های جدید ، مرکز تحقیقات مولد ماهی قزل آلای عاری از بیماری در کشور راه اندازی می شود. اسفندیار زند دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: تولید قزل آلای عاری از بیماری (SPF) با همکاری […]

parvaresh_mahi_shilatرییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با توجه به دستیابی محققان داخلی به یافته های جدید ، مرکز تحقیقات مولد ماهی قزل آلای عاری از بیماری در کشور راه اندازی می شود.
اسفندیار زند دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: تولید قزل آلای عاری از بیماری (SPF) با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بزودی در استان چهارمحال وبختیاری یا یکی از استانهای شمالی کشور راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای موسسه علوم شیلاتی کشور بیوتکنیک پرورش و تکثیر ماهیان است و هم اکنون بیشتر ماهیان پرورشی کشور بیوتکنیک آنها از این موسسه است.

زند ادامه داد: برآورد ذخایر آبزیان از دیگر کارهای مهم این موسسه است که با چهار فروند شناور تحقیقاتی در کشور ذخایر آبزیان قابل صید برآورد و دستور صید آنها صادر می شود.

زند اظهارکرد: موسسه علوم شیلاتی در مورد بیماریهای آبزیان و فرآوری محصولات، فعالیت های زیادی انجام داده و دراین ارتباط پژوهشکده ای در رشت فعال است که تاکنون چندین نوع محصول فرآوری شده شیلاتی عرضه کرده است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشوربا تاکید بر افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور گفت: هم اکنون مصرف سرانه میگو در کشور ۲۰۰ گرم است درحالی که این میانگین در جهان یک کیلوگرم ارزیابی شده است.

وی بیان کرد: موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور هم اکنون شش هزار و ۳۰۰ طرح تحقیقاتی در کشور در دست اجرا دارد.

زند با اشاره به این که ۲۴ موسسه تحقیقاتی در کشور فعال است گفت: سالانه در این مراکز تحقیقاتی بین ۶ تا ۷ هزار طرح تحقیقاتی کاربردی برای پاسخگویی به نیاز کشور اجرا می شود.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز طرح های متعددی اجرا می شود که کشاورزان، کارشناسان و روستاییان در ۷۰ مرکز آموزشی در حوزه های گوناگون کشاورزی آموزش می بینند.

زند اضافه کرد: همچنین ۱۲ تا ۱۳ هزار دانش آموز رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای آموزش های کشاورزی را فرا می گیرند.

زند در مورد اعتبارات طرح های تحقیقاتی کشور اظهارکرد: اعتبارات این طرحها از محل درآمد ناشی از آنها تامین می شود و درسالهای اخیر اعتبار خاصی جز حقوق از دولت دریافت نکرده ایم.

وی یادآور شد: طرح های تحقیقاتی موسسه براساس اعتباراتی که از محل فروش دستاوردها به دست می آید، انجام می شوند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.