• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان در حرم رضوی برگزار می شود

  • کد خبر : 15949
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۷:۵۲
مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان در حرم رضوی برگزار می شود

مراسم روز ملی محیط بان امسال در حرم رضوی برگزار می شود و قرار است در این روز، تفاهم نامه همکاری بین سازمان محیط زیست و تولیت آستان قدس رضوی به امضاء برسد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، طی دیدار و نشست معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و برخی مقامات […]

مراسم روز ملی محیط بان امسال در حرم رضوی برگزار می شود و قرار است در این روز، تفاهم نامه همکاری بین سازمان محیط زیست و تولیت آستان قدس رضوی به امضاء برسد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، طی دیدار و نشست معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و برخی مقامات سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تولیت آستان قدس رضوی، مقرر شد مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان ۲۸ مردادماه در تالار آینه حرم مطهر رضوی برگزار شود.

در این نشست آخرین وضعیت محیط زیست کشور و روند اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع حفظ محیط زیست و همچنین موقعیت اجتماعی محیط بانان و لزوم حمایت بیشتر از آنان مطرح شد.

حجت الاسلام سید محمد ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در این نشست گفت: حفظ محیط زیست وظیفه تمام اقشار جامعه است و تفکر ضرورت حفظ آن باید در جامعه ایجاد و گسترش یابد چرا که رفع آلودگی فقط با بخشنامه حل نخواهد شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: باید جامعه برای حفظ محیط زیست حساس شود و این ایجاد احساس مسئولیت ساز و کار می خواهد.

وی افزود: آب، هوا، خاک و منظره یک شهر متعلق به همه است و انحصاری کردن آن با مبانی شهر اسلامی سازگار نیست و به همین دلیل است که حفظ این مواهب نباید به یک عده محدود شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز ضروری است تا شاخصه های شهر اسلامی به وضوح بیان شود و در این راه لازم است مفاهیم به شاخص مبدل شوند و جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد که برای مفاهیم، شاخص تعریف کند و بدیهی است که برای موضوع محیط زیست اول باید در کشورمان نمادی از یک شهر اسلامی نهادینه شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاستهای کلی نظام در خصوص حفظ محیط زیست، حجت را بر ما تمام کرده اند و اکنون زمان آن است که برای تحقق منویات مقام معظم رهبری اهتمام کرد.

بنابراین گزارش، در این دیدار سیدمحمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن اشاره به روند تصویب و ابلاغ و اجرای سیاستهای محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان از موقعیت اجتماعی محیط بانان سخن گفت.

مجابی به موضوع لزوم اثر شناسی از سوی دانشگاه در حوزه حفاظت محیط زیست اشاراتی داشت و در ادامه به ضرورت آگاهی رسانی به عموم به منظور مقابله با تخریب بی حد محیط زیست و تبعات غیر قابل جبران آن پرداخت.

گفتنی است تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست و آستان قدس رضوی نیز همزمان با مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان در مشهد مبادله خواهد شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.