• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

مدیرکل جدید محیط زیست استان یزد منصوب شد

  • کد خبر : 23129
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
مدیرکل جدید محیط زیست استان یزد منصوب شد

در حکمی از سوی عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نیره پور ملایی به سمت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد منصوب شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از زیست بوم، پورملائی که دی ماه سال ۱۳۹۵ به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان منصوب […]

در حکمی از سوی عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نیره پور ملایی به سمت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد منصوب شد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از زیست بوم، پورملائی که دی ماه سال ۱۳۹۵ به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان منصوب شد از جوان ترین مدیران کل این حوزه به شماره می رود. مدیرکل جدید محیط زیست استان یزد منصوب شد
او که متولد ۱۳۵۸است تمامی مقاطع تحصیلی خود را به صورت تخصصی در محیط زیست پی گرفته است.
وی کارشناسی در رشته مهندسی محیط زیست، کارشناسی ارشد در رشته مدیریت محیط زیست و دکترای خود را در رشته مدیریت محیط زیست اخذ کرده است.
پورملایی در کارنامه خود مسئولیت آموزش، رئیس اداره محیط زیست انسانی، مشاور اجرایی اداره کل، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان را دارد.
تدریس در دانشگاه پیام نور زاهدان، عضویت در شورای انتخابی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از دیگر سوابق این مدیر به شمار می رود.
تهیه گزارش های تخصصی مربوط به محیط زیست، پیگیری برنامه ها و طرح های موضوعی استان، اجرای دقیق و اصولی ارزیابی زیست محیطی، اجرای برنامه مدیریت سبز در استان و کسب مقام اول در کشور در سال۹۲، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند استان، تهیه طرح استراتژی های محیط زیست استان، اجرای طرح محیط بان دانش آموز در سطح مدارس استان و … از جمله اقداماتی است که او در دوران فعالیت خود در محیط زیست سیستان و بلوچستان پی گرفته است.
پورملایی در زمان تصدی محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در راستای تهیه برش اجرایی طرح مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی هامون، نظارت بر ارزیابی اجرای محیط زیست در طرح های توسعه، توسعه ایستگاه پایش محیط زیست و برخورد با آلوده کنندگان محیط زیست، اجرای برنامه های مدیریت سبز، استفاده از توان تشکل های زیست  محیطی در آگاه سازی مردم، افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و حساس ساحلی و دریایی گام های موثری برداشت.
او که پس از ناهید مکتوبی و وقفه ای تقریبا” ۱۵ ساله به عنوان دومین مدیرکل خانم در ادارات کل استانی در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست مورد اعتماد قرار گرفت کوشید در سیستان و بلوچستان ضمن ایجاد فرصت برای نیروهای بومی متخصص، ترویج فرهنگ محیط زیست، ایجاد روابط حسنه با ادارات کل استانی، بهبود وضعیت حقوقی و معیشتی محیط بانان و حمایت از گاندو به عنوان گونه بومی استان، کارنامه مطلوبی از مدیریت خود به جا بگذارد.
برخی اخبار حاکی از آن است که دکتر کلانتری برای مدیریت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان به مدیران بومی اعتماد خواهد کرد.
این تحول در محیط زیست استان یزد در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته حسن اکبری معاون این اداره کل به عنوان مدیرکل محیط زیست استان خراسان جنوبی منصوب شد.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=23129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.