• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

محصولات تراریخته به بهانه مبارزه با گرسنگی تولید می‌شود

  • کد خبر : 14189
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
محصولات تراریخته به بهانه مبارزه با گرسنگی تولید می‌شود

با وجود پتانسیل بالای کشور در تولید محصولات کشاورزی و تولید سالانه ۱۳۰ میلیون تن انواع محصولات در کشور، تلاش برای تولید محصولات تراریخته با توصیه مبارزه با گرسنگی جهانی و تأمین امنیت غذایی در ایران، بهانه‌ای واهی است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایانا، رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: […]

mahsoolat_tararikhte_Zhenetiki_dastkarijeneticبا وجود پتانسیل بالای کشور در تولید محصولات کشاورزی و تولید سالانه ۱۳۰ میلیون تن انواع محصولات در کشور، تلاش برای تولید محصولات تراریخته با توصیه مبارزه با گرسنگی جهانی و تأمین امنیت غذایی در ایران، بهانه‌ای واهی است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایانا، رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: تولید محصولات تراریخته برای مبارزه با گرسنگی جهانی و تأمین امنیت غذایی را بهانه‌ای دانست که توسط برخی افراد مطرح می‌شود و گفت: با توجه به پتانسیل بالای کشور در تولید محصولات کشاورزی و تولید سالانه ۱۳۰ میلیون تن انواع محصولات و حتی با وجود بحران آب موجود در کشور، در موقعیت مناسبی به سر می‌بریم.

سیدرضا نورانی با بیان اینکه با وجود تولید پایین در واحد سطح در رتبه نخست تا هفتم تولید محصولات مختلف در جهان هستیم، افزود: ایران با داشتن چهار فصل و ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم موجود در دنیا، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد اشتغال جامعه به کشاورزی و صنایع جانبی آن تعلق دارد، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در دنیا و کشورهای اروپایی هر روز خبرهایی مبنی بر ممنوعیت کشت محصولات تراریخته به گوش می‌رسد، چرا باید افراد در ایران بر کشت این محصولات پافشاری کنند؟

نورانی با تأکید بر اینکه دنیا به این نتیجه رسیده است که محصولات تراریخته باعث آلودگی محیط زیست و مضر برای سلامت انسان است، ادامه داد: آمریکا حدود پنج دهه است که این محصولات را تولید می‌کند و برای استعمار غذایی جهان سوم محصولات تراریخته را به این کشورها می‌فرستد، اما عادلانه نیست که ما به پتانسیل بالا در تولید مواد غذایی به آزمایشگاهی برای کشورهای توسعه‌یافته تبدیل شویم و محصولاتی را تولید و وارد کنیم که سلامت انسان را تهدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: چرا باید با وجود آزمایش‌های صورت‌گرفته روی خوک و موش در اروپا و نتایج غیرقابل انکار آن، چشم‌بسته و تنها به خاطر وجود قانون ایمنی زیستی در کشور از این محصولات استفاده کنیم.

رئیس انجمن ارگانیک ایران محصولات تراریخته را توپ توخالی دانست که تنها موجبات آلوده شدن محیط زیست را فراهم می‌کنند و در نهایت سلامت انسان را به خطر می‌اندازند.

نورانی یادآور شد: در سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان به ۹ میلیارد نفر می‌رسد و نیازهای غذایی بیشتر خواهد شد، اما این امر نمی‌تواند بهانه‌ای برای تولید محصولات تراریخته باشد، چون کشوری که از نظر منابع زیرزمینی غنی است و پتانسیل بالایی در تولید دارد، از نظر گرسنگی تهدید نمی‌شود و نباید مردم را به بهانه‌های واهی به سمت مصرف محصولات تراریخته برد.

وی اعلام آمادگی کرد تا با تمامی موافقان تولید محصولات تراریخته به گفتگو بنشیند و تأکید کرد: با طرح مسائلی علمی تولید این محصولات را ۱۰۰ درصد محکوم می‌کنیم.

نورانی با تأکید بر اینکه کشور ما به هیچ عنوان نیازی به تولید محصولات تراریخته ندارد، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز از این محصولات تنها برای مصرف دام و در چارچوب کنترل شده و محدود استفاده می‌شود.

وی در پایان روند محصولات ارگانیک در کشور را روبه‌رشد عنوان کرد و از برگزاری جشنواره بین‌المللی هفته ارگانیک تهران در پارک گفتگو از ۲۸ آذر تا چهارم دی‌ماه خبر داد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.